ΑρχικήΈνθεταΨυχαγωγίαΤα μουσεία θέλουν πίσω το κοινό τους

ΜΟΥΣΕΙΑ

#TAGS: Μουσεία 

Τα μουσεία θέλουν πίσω το κοινό τους

Τα μουσεία θέλουν πίσω το κοινό τους

Τετάρτη, 5 Μαΐου 2021

Γιώργος Πέππας

Στην Ελλάδα δεν ξέρουμε τίποτε ακόμη - γιατί άραγε; Ομως στη Γαλλία, το ξέρουν: τα μουσεία θα ανοίξουν στις 19 Μαΐου. Επτά μήνες έμειναν με τις πόρτες κλειστές, και τώρα είναι έτοιμα να υποδεχτούν το κοινό τους. Μάλιστα, την ίδια ημερομηνία το Παρίσι ετοιμάζεται για τα εγκαίνια ενός πολυαναμενόμενου πολιτιστικού ιδρύματος, του Fondation d’entreprise Pernod Ricard, που θα στηρίξει τη νεανική γαλλική σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή.

Και στο Λονδίνο ξέρουν: μέχρι τις 17 Μαΐου ισχύει η υποχρεωτική αργία των μουσείων λόγω της πανδημίας και ήδη –μέσω των site τους– πληροφορούν τους επισκέπτες για τις επικείμενες εκθέσεις τους. Στον Τύπο μάλιστα έχει υπάρξει σχετική αρθρογραφία και οι τεχνοκριτικοί συστήνουν στο κοινό τα σημαντικότερα εικαστικά γεγονότα των επόμενων μηνών. Τα μουσεία έχουν ανάγκη τους επισκέπτες τους. Στην πορεία της καταναγκαστικής μοναξιάς –που τους στέρησε κοινό και εισοδήματα– πολλά ήταν τα ιδρύματα που εργάστηκαν σκληρά για να διασφαλίσουν δυναμική επιστροφή, επιδιώκοντας να γίνουν πιο ελκυστικά για τους φιλότεχνους. Στην Ισπανία, το Reina Sofia αναδιάρθρωσε τις συλλογές του εξασφαλίζοντας ισότιμη παρουσία στις γυναίκες δημιουργούς, τις οποίες η ιστορία της τέχνης είχε παραγκωνίσει. Το ίδιο συνέβη και στην πλειονότητα των μουσείων των Ηνωμένων Πολιτειών, που φρόντισαν ώστε οι επισκέπτες, επιστρέφοντας, να βρουν στις αίθουσες περισσότερες γυναίκες και μαύρους καλλιτέχνες.

Ακόμη πιο εφευρετικό υπήρξε το Design Museum του Λονδίνου προκειμένου να εξασφαλίσει έσοδα. Στα μέσα Απριλίου, με την άρση των περιορισμών για τα εμπορικά καταστήματα, μετέτρεψε το πωλητήριό του σε σούπερ μάρκετ. Υπεύθυνη του project «Supermarket» ήταν η σχεδιάστρια Καμίλ Γουαλάλα: υπό την επιμέλειά της τα ράφια γέμισαν με είδη πρώτης ανάγκης –ρολό τουαλέτας, κουάκερ, καφέ– σε συσκευασίες που δημιουργήθηκαν από 10 δημιουργούς της νέας γενιάς. Τα προϊόντα πωλούνταν σε ανταγωνιστικές τιμές και οι πελάτες τα ενέτασσαν στη λίστα των καθημερινών αγορών τους. Μέσα σε μία εβδομάδα το πωλητήριο ξεπούλησε, ενώ το μουσείο υποστήριξε οικονομικά την επαναλειτουργία του και παράλληλα τη νέα δημιουργία.

Πηγή: Καθημερινή