
Τουρκία: Διπλή ευρω-καταδίκη για παραβιάσεις ελευθερίας της έκφρασης
Δύο καταδίκες σε βάρος της Τουρκίας για παραβιάσεις της ελευθερίας της έκφρασης εναντίον μιας δημόσιας υπαλλήλου και ενός φοιτητή
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ) ανακοίνωσε σήμερα δύο καταδίκες σε βάρος της Τουρκίας για παραβιάσεις της ελευθερίας της έκφρασης εναντίον μιας δημόσιας υπαλλήλου και ενός φοιτητή που είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους προς τις αρχές.
Η πρώτη περίπτωση αφορά μια συμβασιούχο εργαζόμενη του τουρκικού υπουργείου Εθνικής Παιδείας, η οποία είχε κάνει «like» σε ορισμένα περιεχόμενα στο Facebook επικρίνοντας κυρίως τις κατασταλτικές πρακτικές για τις οποίες κατηγορούνται οι αρχές ή ενθαρρύνοντας τις διαδηλώσεις εναντίον αυτών των πρακτικών.
Η εργαζόμενη είχε απολυθεί χωρίς αποζημίωση, καθώς οι τουρκικές αρχές θεώρησαν πως αυτές οι αναφορές θα μπορούσαν «να διαταράξουν την ειρήνη και την ηρεμία του χώρου εργασίας». Στη συνέχεια το αίτημά της να επιστρέψει στη θέση της είχε απορριφθεί από τη δικαιοσύνη.
Οι επτά δικαστές του ΕΔΔΑ αποφάνθηκαν ομόφωνα πως η απόλυση αυτής της εργαζόμενης συνιστά παραβίαση της ελευθερίας της έκφρασης, την οποία εγγυάται το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
«Το άρθρο 10 δεν αφήνει καθόλου χώρο για περιορισμούς της ελευθερίας της έκφρασης σε δύο τομείς: αυτόν του πολιτικού λόγου και αυτόν των θεμάτων γενικού ενδιαφέροντος», υπογραμμίζουν στην απόφασή τους οι δικαστές. Επισημαίνουν επίσης πως τα κίνητρα της απόλυσης «δεν μπορούν να θεωρηθούν βάσιμα και επαρκή».
Η Τουρκία καταδικάσθηκε κατά συνέπεια να καταβάλει 2.000 ευρώ στην πρώην εργαζομένη για «ηθική βλάβη».
Η δεύτερη υπόθεση αφορά ένα φοιτητή, ο οποίος καταδικάσθηκε από ποινικό δικαστήριο αφού εκφώνησε το 2012 μια ομιλία υποστήριξης προς τους φοιτητές που είχαν τεθεί υπό κράτηση επειδή είχαν αντιταχθεί στην επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε μια πανεπιστημιούπολη.
Το ΕΔΔΑ αναγνωρίζει πως η ομιλία του φοιτητή περιείχε «μια κάποια καχυποψία και μια δόση εχθρότητας» έναντι του Ερντογάν, όμως υπογραμμίζει πως «τα όρια της αποδεκτής κριτικής είναι ευρύτερα έναντι ενός πολιτικού, ο οποίος στοχοποιείται μ' αυτή την ιδιότητά του, απ' ό,τι έναντι ενός απλού ιδιώτη».
Το ευρωπαϊκό δικαστήριο εκτιμά πως «δεν υπάρχει εύλογη αναλογική σχέση» ανάμεσα στην καταδίκη του φοιτητή και «το θεμιτό στόχο της προστασίας της φήμης του ενδιαφερομένου».
Οι επτά δικαστές καταδίκασαν συνεπώς ομόφωνα την Τουρκία για προσβολή της ελευθερίας της έκφρασης και την διέταξαν να καταβάλει 2.000 ευρώ στο φοιτητή για «ηθική βλάβη» και 2.000 ευρώ για έξοδα και δαπάνες.
Πηγή: Έθνος
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Τροχαίο δυστύχημα τα ξημερώματα Ε.Ο. στο ύψος του Υπάτου με έναν νεκρό (ΦΩΤΟ)
Κλειστή παρέμεινε για αρκετές ώρες η Εθνική οδός, στο ύψος του Υπάτου στο ρεύμα προς Λαμία.
Απειλές Τραμπ στο Ιράν αν χτυπηθεί αμερικανικός στόχος
Αυστηρή προειδοποίηση έστειλε σήμερα ο Αμερικανό πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στην Τεχεράνη, ξεκαθαρίζοντας πως οι ΗΠΑ δεν έχουν εμπλοκή...
Πότε παραγράφονται οι απλήρωτοι λογαριασμοί ρεύματος
Πότε παραγράφονται οι απλήρωτοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα σύμφωνα με απόφαση του Πρωτοδικείου...
49 συλλήψεις σε εξόρμηση της ΕΛ.ΑΣ. στη Στερεά Ελλάδα
Την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκαν, όπως ανακοίνωση η ΕΛ.ΑΣ., τακτικές εκτεταμένες αστυνομικές επιχειρήσεις, όπου συνελήφθησαν
Με 6 θέματα συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου ΔΑΑ
Με 6 θέματα συνεδριάζει η δημοτική επιτροπή του Δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας, την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025:
Συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο - Ποια θέματα συζητήθηκαν και ποια έργα εγκρίθηκαν
Την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, στην αίθουσα συνεδριάσεων...
Με 7 θέματα συνεδριάζει το Δ.Σ. του Δήμου Λεβαδέων
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025 συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λεβάδεων, όπου θα συζητηθούν τα παρακάτω 7 θέματα:
Οι δράσεις της εκστρατείας ανάγνωσης και δημιουργικότητας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Θήβας
Ο Δήμος Θηβαίων σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρθηκε στη Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2025 η οποία ...