ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτίαΓιώτα Πούλου: «Κόφτης Κεραμέως» και στην ειδική αγωγή!

Γιώτα Πούλου: «Κόφτης Κεραμέως» και στην ειδική αγωγή!

Γιώτα Πούλου: «Κόφτης Κεραμέως» και στην ειδική αγωγή!

«Μετά τους αποκλεισμούς από τα πανεπιστήμια και τις περικοπές στην επαγγελματική εκπαίδευση, τώρα «κόφτης Κεραμέως» και στην ειδική αγωγή!»

Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2021

Γιώργος Πέππας

Η Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώτα Πούλου, κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων αναφορά, για την Υπουργό Παιδείας, κ. Ν. Κεραμέως, την επιστολή από τις «Ομάδες γονέων με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες», η οποία ζητάει την απόσυρση οδηγίας η οποία προβλέπει περικοπές στις θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, όπως αναφέρει η κ. Πούλου.

Η Βουλευτής τονίζει πως η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Κεραμέως, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση σε εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναφέροντας πως «Στόχος της Υπουργού είναι και πάλι το «πετσόκομμα» των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, αφού έτσι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών «Παράλληλης Στήριξης» θα μειωθούν κατά περίπου 60%!»

Τέλος, η κ. Πούλου επισημαίνει πως «Μαζί με τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, καλούμε την Υπουργό να αποσύρει την απαράδεκτη οδηγία της και στηρίζουμε την παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ, την Πέμπτη 26/8, στις 10:30!»

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Κ. Πούλου για την αναφορά:

«Κατέθεσα ως Αναφορά στη Βουλή, για την Υπουργό Παιδείας, την επιστολή με την οποία οι «Ομάδες γονέων με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες» ζητούν την απόσυρση της οδηγίας που επιβάλλει πρωτοφανείς περικοπές στις θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής! 

Μεγάλη είναι η αναστάτωση που έχει προκαλέσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς παιδιών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η κ. Κεραμέως. Σύμφωνα με την νέα απαράδεκτη οδηγία της, σε κάθε σχολείο θα υπάρχουν μόνο 2 εκπαιδευτικοί για τον θεσμό της «Παράλληλης Στήριξης» που καλύπτει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ παράλληλα ομαδοποιούνται εντελώς αυθαίρετα οι θέσεις για σχολικούς νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό…

Όσοι κι αν είναι μαθητές που χρήζουν «Παράλληλης Στήριξης» σε κάθε σχολείο, πλέον μόνο 2 εκπαιδευτικοί θα μοιράζονται στα τμήματα, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να καταδικάζονται σε ελλιπή ή καθόλου υποστήριξη!

Στόχος της Υπουργού είναι και πάλι το «πετσόκομμα» των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, αφού έτσι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών «Παράλληλης Στήριξης» θα μειωθούν κατά περίπου 60%!

Για ακόμη μία φορά, η κ. Κεραμέως λειτουργεί ως «πλασιέ» ιδιωτικών συμφερόντων, αφού οι γονείς θα αναγκαστούν να βάλουν ξανά το χέρι στην τσέπη για να την ιδιωτική «Παράλληλη Στήριξη»…

Μαζί με τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, καλούμε την Υπουργό να αποσύρει την απαράδεκτη οδηγία της και στηρίζουμε την παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ, την Πέμπτη 26/8, στις 10:30!

Η ειδική αγωγή είναι αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών που την χρειάζονται και υποχρέωση της Πολιτείας!»

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων

ΑΝΑΦΟΡΑ

Για την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην περικοπή θέσεων για Παράλληλη Στήριξη»

Η Βουλευτής Παναγιού (Γιώτα) Πούλου καταθέτει ως Αναφορά, κατ’ άρθρο 125 ΚτΒ, για την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων την επιστολή που δημοσίευσαν στις 19/08/2021 οι «Ομάδες γονέων με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες» με θέμα την υπονόμευση του δικαιώματος των μαθητών σε έγκαιρη και κατάλληλη Παράλληλη Στήριξη.

Στην επιστολή τους, οι γονείς παιδιών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αναφέρονται καταρχάς στα προβλήματα που εντοπίζουν στη λειτουργία του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεκινά με καθυστέρηση μηνών ή είναι ελλιπής σε ώρες ή και δεν τοποθετείται καθόλου, παρόλο που έχει εγκριθεί. Στη συνέχεια εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την προφορική οδηγία του ΥΠΑΙΘ που διέρρευσε πρόσφατα και σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο καλεί τις Διευθύνσεις να μην δημοσιεύσουν τα κενά των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και σχολικών νοσηλευτών, ενώ επιβάλλει αυθαίρετο «πλαφόν» στο αντίστοιχο προσωπικό, ορίζοντας ότι σε κάθε σχολείο θα υπάρχουν μόνο δύο (2) εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης και ομαδοποιώντας ταυτόχρονα τις ανάγκες σε σχολικούς νοσηλευτές και ΕΒΠ.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι αντιδράσεις αντίστοιχες με αυτές που αναφέρονται στην επιστολή καταγράφονται και στις ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, αφού, εξαιτίας της απόφασης του Υπουργείου, πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μείνουν είτε χωρίς, είτε με εξαιρετικά ελλιπή υποστήριξη, ενώ οι οικογένειές τους θα αναγκαστούν να καταφύγουν στην ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη και να υποβληθούν σε επιπλέον έξοδα.

Αντίγραφο της επιστολής επισυνάπτεται στο παρόν.

Παρακαλούμε για την απάντηση και τις ενέργειές σας, καθώς και για τη σχετική ενημέρωσή μας.

Αθήνα, 24 Αυγούστου 2021.

Η καταθέτουσα Βουλευτής

Πούλου Γιώτα


ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΕΚΚΛΗΣΗ

για το δικαίωμα τ ων παιδιών σε έγκαιρη και έγκυρη Παράλληλη Στήριξη

Προς:

1. κ.κ.ΥΠΟΥΡΓΟ & ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ (κα.

Κεραμέως, κα. Μακρή)

2. Δ/νση Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας

ΥΠΟΨΗ: κ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ

Κοινοποίηση: Ελληνικό Κοινοβούλιο

Ημερομηνία: 19/08/2021

Αξιότιμες /Αξιότιμοι,

Με αφορμή τις επικείμενες προσλήψεις αναπληρωτών παράλληλης στήριξης, εμείς οι γονείς παιδιών με εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, αποφασίσαμε να ζητήσουμε τη στήριξη σας για ένα καίριο δικαίωμα των παιδιών μας, που καταπατάται συστηματικά.

Η συλλογική επιστολή μας αφορά σε παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου, εξαιτίας των εκπαιδευτικών και μαθησιακών τους αναγκών, τα οποία έμειναν χωρίς υποστήριξη ή με μερική υποστήριξη λιγότερων ωρών που έφτασε αργοπορημένα είτε στη μέση του διδακτικού έτους είτε καθόλου και αυτό συμβαίνει συστηματικά τα τελευταία χρόνια.

Τα συνηθέστερα προβλήματα αφορούν στην μη έγκαιρη προσέλευση της παράλληλης στην έναρξη της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να στερούνται την ίση συμμετοχή στην εκπαιδευτική και κοινωνική διαδικασία. Επιπλέον, πάρα πολλοί από εμάς βιώνουν τον συστηματικό διαμοιρασμό των παράλληλων στηρίξεων παρόλο που οι αποφάσεις των ΚΕΣΥ ορίζουν στήριξη πλήρους ωραρίου. Πολύ συχνά, συμβαίνει, ενώ παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν υπηρεσία, να δικαιούνται άδεια εγκυμοσύνης ή ασθενείας και έτσι ο μαθητής/ -τρια παραμένει χωρίς υποστήριξη μέχρι την επόμενη φάση προσλήψεων, συνήθως ένα μήνα μετά ή και αργότερα καθώς “οι πιστώσεις του υπουργείου δεν αρκούν”...

Ένα άλλο πρόβλημα με το οποίο ερχόμαστε συχνά αντιμέτωποι είναι ότι πολλά παιδιά βιώνουν διάκριση, καθώς κατατάσσονται στις «ελαφριές περιπτώσεις»- πράγμα που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Αυτά τα παιδιά μένουν συνήθως στο τέλος της λίστας και συνήθως μένουν χωρίς παράλληλη στήριξη. Τέλος, αναπάντητο μένει και το ερώτημα, γιατί ενώ τα παιδιά φοιτούν 30ωρες εβδομαδιαίως η παράλληλη στήριξη καλύπτει μόνο τις 24 ώρες, ακόμη και όταν παρουσιάζεται λοιπόν, τα παιδιά εξακολουθούν να μένουν ακάλυπτα 6 διδακτικές ώρες.

Πολλοί γονείς, αναγκάζονται να αναλάβουν μόνοι τους την οικονομική επιβάρυνση, για να προσλάβουν ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Το ποσό που καλούνται να πληρώσουν δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Και ακόμα περισσότεροι γονείς (άνεργοι κυρίως) δεν είναι καν σε θέση να το διαθέσουν.

Επομένως, ζητάμε από εσάς να πάρετε θέση, καθώς μια μεγάλη μερίδα παιδιών αντιμετωπίζεται χωρίς ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Η ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού. Πώς, λοιπόν, το 2021 θα πρέπει να διεκδικούμε ακόμη τα αυτονόητα;

Αυτή η κατάσταση έχει κλονίσει πολλές οικογένειες και ψυχικά και οικονομικά.

Επομένως, είναι πολύ σημαντικό για όλους μας να δούμε πλέον να υλοποιείται η συμπεριληπτική εκπαίδευση και να κατοχυρώνεται το ίσο δικαίωμα πρόσβασης στην εκπαίδευση, έγκαιρα και έγκυρα. Είναι επιτακτική ανάγκη, λοιπόν, να μεριμνήσετε για τα εξής

  • Αμεση κάλυψη με παράλληλη στήριξη για όσα παιδιά το δικαιούνται με πλήρη στήριξη για όλο το σχολικό ωράριο με έγκαιρες προσλήψεις την έναρξη της σχολικής χρονιάς
  • Αμεση κάλυψη, όταν μια παράλληλη στήριξη βγαίνει σε άδεια
  • Καμία διάκριση στις περιπτώσεις μαθητών-τριών – δεν υπάρχουν σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές περιπτώσεις- όλα τα παιδιά εφόσον δικαιούνται παράλληλη στήριξη την χρειάζονται για να ανταποκριθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Δυνατότητα για σταθερό πρόσωπο παράλληλης στήριξης στις περιπτώσεις που το επιθυμούν η οικογένεια και ο/η εκπαιδευτικός.
  • Μέριμνα να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Ταυτόχρονη υλοποίηση αιτήματος της παράλληλης στήριξης και του σχολικού νοσηλευτή σε περιπτώσεις που χρειάζεται
  • Διευθέτηση του θέματος της παράλληλης στήριξης του παιδιού, όταν αλλάζει τόπο κατοικίας

Διορισμοί εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στελεχώστε τα σχολεία με το κατάλληλο, ενημερωμένο και καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ελπίζουμε πως ήρθε η ώρα να μεριμνήσετε, για ένα τόσο καίριο ζήτημα που ταλανίζει χιλιάδες οικογένειες, επί σειρά ετών.

Με εκτίμηση,

Ομάδες γονέων με παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες.