
Δείτε τι απέμεινε από το εργοστάσιο της ΙΖΟΛΑ στην Θήβα - Κατασκεύαζε 800.000 ηλεκτρικές συσκευές ετησίως
Ο εξηλεκτρισμός άνοιξε την πόρτα στην εξέλιξη. Έδωσε το κίνητρο ώστε η καθημερινότητα της νοικοκυράς να απλουστευτεί. Από το 1951 έφτασε ο “πολιτισμός στο σπίτι” μέσω της ελληνικής εταιρείας Ιζόλα, που πλάσαρε την πρώτη ηλεκτρική κουζίνα και λίγο αργότερα ψυγεία και τηλεοράσεις.
Ήταν μια ριζοσπαστική αλλαγή του Γεωργίου Δράκου, που εκτός από την πρακτική διευκόλυνση άνοιξε και νέες θέσεις εργασίας. Οι πρώτοι πωλητές προσέγγιζαν τα νοικοκυριά και πουλούσαν με δόσεις. Η μόνιμη έκθεση βρισκόταν στην οδό Αμερικής, όπου εκεί παρουσιάζονταν τα νέα προϊόντα, ενώ έκανε και κατ’ οίκον επιδείξεις συσκευών. Το έξυπνο μάρκετινγκ της Ιζόλα Για να μπορέσει να πείσει το αγοραστικό της κοινό και να κάνει τα προϊόντα της περιζήτητα η Ιζόλα έκανε πρωτοποριακές για την εποχή προωθητικές ενέργειες. Ραδιοφωνικές καμπάνιες, έντυπα, ακόμα και διαφημίσεις στον κινηματογράφο. Έδινε γευστικές συνταγές στις νοικοκυρές που θα γέμιζαν το οικογενειακό τραπέζι. Καλομαγειρεμένο φαγητό με κουζίνες Ιζόλα!
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης, ανέφερε στη “ΜτΧ”: “Τέλη του 50 και του 60 περνάμε σε μία διαφορετική προσέγγιση του κοινού. Αρχίζουν σιγά-σιγά και οι μικρές ενέργειες μάρκετινγκ με κάποιες παρουσιάσεις. Και κυρίως με προσωπική πώληση. Δηλαδή ο πωλητής του πλυντηρίου ή του ψυγείου αναλαμβάνει να εξοπλίσει όλη την νεόκτιστη οικοδομή”.
Διαφημίσεις της εποχής για τις ηλεκτρικές συσκευές ΙΖΟΛΑ.
Από το αρχείο της Μηχανής του Χρόνου Μετρώντας αρχικά δύο μονάδες παραγωγής υψηλής δυναμικότητας, ένα εργοστάσιο στην Καλλιθέα και ένα στη Θήβα, υπολογίζεται ότι κατασκεύαζε περίπου 800.000 συσκευές ετησίως, ενώ απασχολούσε περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους.
Το 1974, έπειτα από 23 χρόνια λειτουργίας, η εταιρεία βρισκόταν στον πίνακα των 100 μεγαλύτερων ελληνικών βιομηχανιών, δίνοντας στον όμιλο την 5η θέση από πλευράς απασχολήσεως, την 7η από πλευράς ιδίων κεφαλαίων, την 9η από πλευράς συνολικών κεφαλαίων και τη 13η από πλευράς εξαγωγών. Αερολήψη: CHRIS.P-LifeAfterGravity
Η έλευση της τηλεόρασης Η τηλεόραση συντέλεσε στην αύξηση της κατανάλωσης. Μπήκε καθυστερημένα στη ζωή των Ελλήνων τον Φεβρουάριο του 1966. Η πρώτη παρουσίαση της όμως έγινε το 1960, στη διάρκεια της 65ης ΔΕΘ. Η Ιζόλα είχε δυναμική παρουσία και σε αυτόν τον τομέα, πλασάροντας τις δικές της τηλεοράσεις, μαζί με την ΕΣΚΙΜΟ. Όπως εξήγησε ο ιστορικός Γιάννης Στογιαννίδης στη “Μτχ”: “Το 1959 η εργοστασιακή παραγωγή μεταφέρεται στο Ρέντη όπου αρχίζει την παραγωγή ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και το 1968 θα προχωρήσει και στις ασπρόμαυρες τηλεοράσεις. Ουσιαστικά μαζί με την Ιζόλα και την Εσκιμό θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του κοινού και ειδικά σε μία νέα κατηγορία συσκευής που είναι η τηλεόραση, ένα νέο μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας του ελληνικού κοινού”. Η πτώση Τα πρώτα σύννεφα άρχισαν να φαίνονται με τη μεταπολίτευση και η Ιζόλα όπως και τα άλλα ελληνικά σήματα άρχισαν να παίρνουν την κάτω βόλτα. Σε αυτό συνέβαλε η οικονομική κρίση που επήλθε μετά τον πόλεμο, αλλά και η εξαγορά της “Πίτσος” από τους Γερμανούς, που κλιμάκωσε τον ανταγωνισμό στο χώρο.
Ότι απέμεινε από το εργοστάσιο της ΙΖΟΛΑ στην Θήβα. Η φθορά του χρόνου είναι εμφανής. Αερολήψη: CHRIS.P-LifeAfterGravity
Η Ιζόλα, που στις αρχές της δεκαετίας του ’70 φιγουράριζε στη λίστα με τις κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις, αρχίζει να δέχεται τον ανταγωνισμό από την Πίτσος, ειδικά μετά την εξαγορά της τελευταίας από τους Γερμανούς. Η διοίκηση της Ιζόλα επιτίθεται με εκσυγχρονισμό του εργοστασίου που διέθετε στη Θήβα, κίνηση που δεν απέδωσε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Το 1977 ενώνει τις δυνάμεις της με την έτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών συσκευών, την Εσκιμό, και δημιουργούν την εταιρεία Ελίντα, στην οποία συμμετέχει και η Εθνική Τράπεζα. Στην πραγματικότητα αυτή είναι η αρχή του τέλους και για τις δύο εταιρείες: το 1984 η Ελίντα περνάει στον Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων για τις λεγόμενες προβληματικές επιχειρήσεις. Σήμερα η εμπορική αναβίωση της φίρμας ΙΖΟΛΑ από την εταιρεία εταιρία Γ.Ε Δημητρίου Α.Ε.Ε, είναι γεγονός. Οι εγκαταστάσεις παραγωγής είναι στην Πολωνία. Οι συσκευές της εταιρείας διατηρούν κάποια ρετρό στοιχεία από την παλιά αίγλη, αλλά ακολουθούν την σύγχρονη τεχνολογική εξέλιξη.
Δείτε το βίντεο drone του συνεργάτη μας CHRIS.P-LifeAfterGravity, με τις πρώτες εγκαταστάσεις της Ιζόλα. Από εκεί ο “πολιτισμός έφτασε σε κάθε ελληνικό σπίτι”...
Πηγή: https://www.mixanitouxronou.gr/
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Στη Θήβα το πρώτο Φεστιβάλ Γαστρονομίας για το 2025 - Ένας νέος θεσμός που στηρίζει τους τοπικούς παραγωγούς και την τοπική οικονομία
Με το σύνθημα «Στερεά Ελλάδα, Πάρε μια γεύση», η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας διοργανώνει το 1ο Φεστιβάλ ...
Ξεκινούν την Δευτέρα οι εγγραφές για τον «Δρόμο του Επαμεινώνδα»
Από τη Δευτέρα 30 Ιουνίου ανοίγουν οι εγγραφές για τον Ημιμαραθώνιο, τον αγώνα 6,8 χλμ. και τον παιδικό αγώνα δρόμου του Επαμεινώνδα.
Επιστροφή με φόρα: Ο Θανάσης Φίλης ξανά στον Α.Ο. Πλαταιών!
Ο Αθλητικός Όμιλος Πλαταιών 1977 ανακοινώνει με ενθουσιασμό την επιστροφή του Θανάση Φίλη στην ομάδα, δύο χρόνια....
Συνεχίζει με Εθνικό Λιβαδειάς ο Γιάννης Κουτσούμπας στη National League 1
Ο Εθνικός Λιβαδειάς ανανέωσε τη συνεργασία του με τον Γιάννη Κουτσούμπα, ενισχύοντας το ρόστερ του...
Συλλήψεις στη Στερεά Ελλάδα για ναρκωτικά
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛ.ΑΣ. στις 26 Ιουνίου 2025, έκανε γνωστό πως τέσσερα (4) άτομα συνελήφθησαν το τελευταίο ...
«Αόρατοι» οι απολυμένοι της ΛΑΡΚΟ: 11 μήνες χωρίς στήριξη, παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις
Έντεκα μήνες μετά το οριστικό κλείσιμο της ΛΑΡΚΟ, εκατοντάδες πρώην εργαζόμενοι παραμένουν χωρίς εργασία, εισόδημα ...
Ο Κορινθιακός Κόλπος στο προσκήνιο: Στοχευμένη πολιτιστική διαδρομή με επίκεντρο την ανάπτυξη
Με επίκεντρο τον σχεδιασμό της «Πολιτιστικής Διαδρομής - Ο περίπλους του Κορινθιακού Κόλπου», πραγματοποιήθηκε...
Αφετηρία από τη Βοιωτία για νέο θεσμικό διάλογο γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα
Με επίκεντρο τη Λιβαδειά ξεκίνησε ο νέος κύκλος θεσμικής διαβούλευσης για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα...