
Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία - Συνελήφθη μετά την κατάθεση
Αρχικά έδωσε έντολη στο επιβατικό τρένο να κινηθεί στην «κάθοδο», από την οποία κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία
Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Το λάθος του σταθμάρχη
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Για κακουργήματα θα διωχθούν οι υπεύθυνοι
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια. Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.
Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.
Έναν μήνα στη θέση του ο σταθμάρχης
Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.
Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.
Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Στη Βουλή το πρόβλημα λειτουργίας της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Καμένων Βούρλων
Ο ανεξάρτητος βουλευτής του νομού Φθιώτιδας, κ. Γιάννης Σαρακιώτης, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων, προς τους κ.κ. Υπουργό Εσωτερικών...
Ολοκληρώθηκε η 5η συνάντηση εργασίας του προγράμματος ECOEMPOWER στη Χαλκίδα
Στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στη Χαλκίδα με επιτυχία η 5η συνάντηση εργασίας του ευρωπαϊκού προγράμματος...
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το Ειδικό Εποχικό Βοήθημα έτους 2025
Την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2025 ξεκίνησε, όπως ανακοίνωση Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων...
Καταπληκτική εμφάνιση του Α.Σ. ΠΥΞΛ-ΛΑΞ Βαγίων στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα Ζίου-Ζίτσου
Από τις 11 έως και τις 14 Σεπτεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο ΟΑΚΑ Παιανίας το Βαλκανικό Πρωτάθλημα Ζίου-Ζίτσου...
Γνωριμία στο άθλημα της τοξοβολίας στη Λιβαδειά εν μέσω των Τροφωνείων
Στα πλαίσια των Τροφωνείων 2025, όπως αναφέρει ο Α.Κ.Ο.Λ. Λιβαδειάς, πραγματοποιήθηκε στη κεντρική πλατεία της Λιβαδειάς...
Ξεκίνησαν οι εγγραφές στις ακαδημίες του ΠΑΣ Κιθαιρών
Ο ΠΑΣ Κιθαιρών Καπαρελλίου ανακοίνωσε πως ξεκίνησαν οι εγγραφές στις ακαδημίες της ομάδας για την σεζόν 2025-2026...
Τι απαντά ο Γ. Ντασιώτης στον Νίκο Ανδρουλάκη στην καταγγελία για σκάνδαλο στη διαχείριση των υδάτων
Χωρίς να γίνει συγκεκριμένος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου στο περιθώριο...
Συναυλία των Bag of Nails στο ανοιχτό θέατρο Κρύας
Οι Bag of Nails ένα θαυμάσιο τρίο ψυχεδελικό, μπλουζ σόουλ ρόκ συγκρότημα, έχοντας καταγράψει μία σπουδαία καλλιτεχνική...
Ο δείκτης γονιμότητας και το φαινόμενο του brain drain
Θυμάμαι, περίπου τριάντα χρόνια πριν, λίγο μετά το 1990, στις Μελέτες Προβλέψεων που κάναμε για τη ζήτηση σταθερής τηλεφωνίας του ΟΤΕ στους οικισμούς...