Στο 7ο Thessaloniki Summit 2023 συμμετείχε ο Χρ. Σταϊκούρας - Οι επτά πηγές χρηματοδότησης για την αναβάθμιση υποδομών και μεταφορών στην Ελλάδα
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σταϊκούρας, συμμετείχε στο συνέδριο «Thessaloniki Summit 2023», το οποίο έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη και διοργανώθηκε από τον Σ.Β.Ε. αλλά και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Στον χαιρετισμό που απεύθυνε ο κ. Σταϊκούρας, αναφέρθηκε στις επτά χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποστήριξη των έργων που υλοποιούνται και προγραμματίζονται σε όλη την επικράτεια, αλλά και τη συνεισφορά του τομέα των κατασκευών στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
Ο κ. Σταϊκούρας περιέγραψε αναλυτικά αυτές τις επτά χρηματοδοτικές πηγές που αξιοποιεί το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ώστε να αναβαθμίσει τις υποδομές αλλά και τις μεταφορές της Ελλάδας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο, δίνει πολλαπλάσια απόδοση στην οικονομική ανάπτυξη, και προσφέρει καλύτερη ποιότητας ζωής σε όλους τους πολίτες.
Για να δούμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα έργα υποδομών στην οικονομία και στην κοινωνία, αρκεί να κάνουμε μια απλή σύγκριση.
Να συγκρίνουμε την υφιστάμενη κατάσταση της Αθήνας σε σχέση με το παρελθόν, με και χωρίς Μετρό και Αττική Οδό.
Και να μεταφέρουμε αυτή τη σύγκριση στη μελλοντική κατάσταση της Θεσσαλονίκης, με και χωρίς Μετρό και “Flyover”.
Γιατί το παρελθόν, πολλές φορές, είναι οδηγός για το μέλλον!
Και γιατί τα έργα υποδομής, παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες και ταλαιπωρίες, μένουν και «χτίζουν» ένα καλύτερο αύριο!
Αποδεδειγμένα και διαχρονικά, η συνεισφορά των υποδομών στη δημιουργία του Εθνικού Εισοδήματος είναι αξιοσημείωτη.
Αυτή εκτιμάται στα 180 δισ. ευρώ, σωρευτικά, από το 2000.
Έχει ευθεία σχέση με την οικονομική μεγέθυνση της χώρας και δυναμική αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.
Συγκεκριμένα, κάθε ευρώ που αξιοποιείται στις κατασκευές αποφέρει σχεδόν διπλάσια αξία (1,7 ευρώ) στη συνολική οικονομική δραστηριότητα.
Ταυτόχρονα, για κάθε 1 εκατ. ευρώ που παράγουν οι κατασκευές, δημιουργούνται 51 θέσεις εργασίας στην οικονομία.
Ενισχυτικά, τα τελευταία 4 χρόνια αυξάνεται σταθερά η δραστηριότητα του κατασκευαστικού τομέα, με αποτέλεσμα, το 2022, αυτός να κατέχει την πρωτιά μεταξύ των επιμέρους κλάδων της οικονομίας στη συμβολή της αύξησης του πραγματικού Εθνικού Προϊόντος (0,5% στο συνολικό 5,9% της αύξησης το 2022, έκθεση ΕΛΣΤΑΤ).
Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στο παρελθόν, οι υποδομές που δημιουργήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα αποτέλεσαν, ίσως, την ισχυρότερη μεταβλητή εκσυγχρονισμού της χώρας.
Αναπτύχθηκε ένα δίκτυο οδικών αρτηριών συνολικού μήκους 2,5 χιλιάδων χιλιομέτρων, με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, όπως η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Αττική Οδός, ενώ παραδίδεται τμηματικά ο Ε65 και έπεται ο δρόμος Πάτρα – Πύργος, Μπράλος – ?μφισσα, Λαμία – Καρπενήσι και Γιάννενα – Κακαβιά.
Υλοποιήθηκαν εμβληματικά έργα, όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και το Μετρό της Αθήνας, το οποίο σταδιακά επεκτείνεται.
Η Θεσσαλονίκη, μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2024, θα αποκτήσει Μετρό, ενώ ξεκίνησε η κατασκευή του “Flyover”.
Δημιουργήθηκε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναβαθμίστηκε σημαντικά, όπως και πολλά άλλα αεροδρόμια σε πόλεις και νησιά της χώρας.
Προχωρά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι και του Βόρειου Οδικού ?ξονα της Κρήτης.
Σε όλες τις περιφέρειες, έγιναν εκατοντάδες παρεμβάσεις αναβάθμισης λιμένων και κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και πλήθος αντιπλημμυρικών και αγροτικών έργων.
Ο ρόλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια είναι καθοριστικός, είναι πρωταγωνιστικός.
Έχουν προγραμματιστεί, από το 2019, έργα που ξεπερνούν τα 15 δισ. ευρώ, πολλά από τα οποία σήμερα είτε έχουν παραδοθεί, είτε υλοποιούνται, είτε δημοπρατούνται, είτε συμβασιοποιούνται, είτε δρομολογούνται, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, με τη συμμετοχή και συμβολή και του ιδιωτικού τομέα, μέσω – μεταξύ άλλων – των παραχωρήσεων και των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Αυτή η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδίου για την Ελλάδα του 2030, απαιτεί σκληρή δουλειά, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα.
Γιατί, μεταξύ άλλων, τα έργα υλοποιούνται σε ένα περιβάλλον μεγάλων, νέων, κυρίως εξωγενών προκλήσεων, όπως είναι αυτό του επί μακρόν υψηλού πληθωρισμού και των επιτοκίων, η έλλειψη ανθρωπίνου κεφαλαίου για την κατασκευή υποδομών και οι δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, που καθιστά αδήριτη ανάγκη την πράσινη μετάβαση στις μεταφορές και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στις υποδομές.
Ταυτόχρονα όμως, είμαστε και σε ένα περιβάλλον προσκλήσεων για υλοποίηση νέων έργων, ενώ υφίσταται στις κατασκευαστικές εταιρίες και μεγάλο ανεκτέλεστο έργο.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, η Κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητα την περάτωση των εμβληματικών και μικρότερων – ανά την επικράτεια – δημοσίων έργων και ενεργοποιεί όλες τις διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης και τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς.
Πηγές, όπως είναι:
Οι πόροι, από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου.
Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από την υφιστάμενη κατανομή πόρων και την ανακατανομή ποσών.
Το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αποκατάσταση ζημιών που υπέστησαν οι πληγείσες περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
Η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Η χρηματοδότηση των έργων μέσα από ένα πιο υγιές και σταθερό – σήμερα – τραπεζικό σύστημα.
Η αξιοποίηση πόρων μέσα από τον υφιστάμενο και τον μελλοντικό Μηχανισμό υπό τον τίτλο «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility).
Και φυσικά, η άντληση πόρων από τον ίδιο τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσα από την αξιοποίηση δημοσιονομικού χώρου, που σταθερά δημιουργείται τα τελευταία χρόνια.
Μέσα από αυτά, τις επτά χρηματοδοτικές πηγές, έχουμε την ευκαιρία και τη δυνατότητα, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, να αναβαθμίσουμε σημαντικά τον τομέα υποδομών και μεταφορών στη χώρα μας.
Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι

`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Το Περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε τα Προγράμματα Τουριστικής Προβολής Στερεάς Ελλάδας
Την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025 συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, όπου μεταξύ άλλων ενέκρινε...
544 έλεγχοι στη Στερεά Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα από την ΕΛ.ΑΣ.
Αδιάκοπτα πραγματοποιούνται έλεγχοι από την ΕΛ.ΑΣ. μέσα στο πλαίσιο της «Μηδενικής ανοχής στη μη χρήση...
Στέφανος Σταμέλλος: Όταν η «πράσινη μετάβαση» αγνοεί τον αδύναμο
Η στοιχειώδης λογική, η ηθική, αλλά και κάθε έννοια δικαιοσύνης, λέει ότι αυτός που χρειάζεται υπεράσπιση είναι ο αδύναμος...
Δύο συλλήψεις για ληστεία σε σπίτι στη Χαλκίδα
Την Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 συνελήφθησαν άμεσα δύο ημεδαποί, ο ένας εξ αυτών ήταν ανήλικος, όπως αναφέρει...
Εκπαιδευτικοί συμπαρασταθηκαν στον αγώνα των αγροτων στο Κάστρο
Στο μπλόκο του Κάστρου στη Βοιωτία βρίσκεται αντιπροσωπεία απεργών εκπαιδευτικών της Αθήνας...
Ομιλία στο ΚΕΠΒ-ΚΕΝ Θήβας για την έμφυλη βία και την αντιμετώπιση της
Την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο ΚΕΠΒ-ΚΕΝ Θήβας ομιλία, από το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών του Δήμου...
Γιώργος Πέππας: Οι «κατά συρροή» εγκληματίες σε ένα κράτος «ανοχής», «αλληλεγγύης» και «αγάπης»
Ζούμε, είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, σε μια κοινωνία που έχει βιώσει ένα είδος κοινωνικής επανάστασης...
Το Αγροτικός Σύλλογος Θήβας ανάβει το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στο μπλόκο της Θήβας
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Αγροτικός Σύλλογος Θήβας εξέδωσε κάλεσμα προς τον αγροτικό κόσμο και σε όλους ...
Γιώργος Αραπίτσας: Συνεχίζεται η επέλαση των ΑΠΕ σε Βοιωτία και Εύβοια
Ο Δήμαρχος Αλιάρτου-Θεσπιέων κ. Γιώργος Αραπίτσας μίλησε στο radiothiva.gr όπου αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα των ...








