(copyright: PIXABAY)

Τα παιδάκια, να το απολαμβάνουν
Γράφει ο Γιώργος Αγγέλου
Το radiothiva.gr και η εφημερίδα «Η ΣΚΥΤΑΛΗ», φιλοξενούν την στήλη «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ» κάθε Παρασκευή με αρθρογραφία που θα αφορά το αναπτυξιακό, το ερασιτεχνικό και το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, με συνεργάτη τον Βοιωτό προπονητή Γιώργο Αγγέλου.
ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ....
Απο τον Γιώργο Αγγέλου
Τα παιδάκια, να το απολαμβάνουν
Μερικες φορές τα πράγματα στο παιδικό ποδόσφαιρο είναι πάρα πολύ εύκολα και κατανοητά.
Δικαίωμα σε αυτό το άθλημα που είναι ο ''βασιλιάς των σπορ'', έχει κάθε παιδί και όχι μόνο ένα ''μεγάλο ταλέντο'' (αν κρίνουν οι ειδικοί ότι είναι τέτοιο), που στόχος του και στόχος του περιβάλλοντός του, είναι να γίνει επαγγελματίας ποδοσφαιριστής.
Σε γενική βάση όμως τα πράγματα, είναι πολύ απλά :
Προπονητές: Αν πάνε 20 παιδιά σε ένα το παιχνίδι, πρέπει να παίξουν όλα και για αρκετό χρόνο. Εάν αυτό δεν συμβαίνει, ψάξτε σαν προπονητές για κάτι άλλο. Τα παιδιά πρέπει να είναι χαρούμενα, παίζοντας ποδόσφαιρο με τους φίλους τους. Αυτό είναι το βασικό, στο παιδικό ποδόσφαιρο και δυστυχώς πολλοι υπεύθυνοι αναπτυξιακών ηλικιών, το λησμονούν.
Γονείς: Αναζητήστε club, όπου τα παιδιά σας έχουν τη δυνατότητα να παίζουν πάντα και να είναι χαρούμενα. Ακόμα κι αν η ομάδα, που πάτε το παιδί, είναι κατά την άποψή σας, χαμηλότερου επιπέδου. Μην ψάχνετε για συλλόγους, όπου τα παιδιά επιλέγονται, για να κερδίσουν. Αυτό, θα πάει τα παιδιά πίσω στην ποδοσφαιρική εκπαίδευσή τους και στη γενικότερη νοοτροπία τους, στην ποδοσφαιρική τους παιδεία και στην ''κοινωνική'' τους μόρφωση''. Και φυσικά δεν θα απολαύσουν ποτέ το άθλημα. Δεν θα χαίρονται, οπότε δεν θα υπάρχει κανένα νόημα στην ενασχόλησή τους με το σπορ.
Προπονητές προς τα παιδιά: το αποτέλεσμα δεν επιδιώκεται, αφού τα παιδιά δεν χρειάζονται αυτό το άγχος και την πίεση, αλλά την απλή εκπαίδευση της τεχνικής και τη χαρά. Και αν θέλετε να κερδίσετε νίκες και τίτλους, μην ξεκινάτε από το ποδόσφαιρο βάσης σαν προπονητές, πηγαίνετε για άμεσες υψηλές επιδόσεις σε άλλα επίπεδα, αν θεωρείτε ότι αυτό σας ''γεμίζει'' και ότι θα το πετύχετε άμεσα. Αν όμως χτίσεις στην άμμο, αυτό κινδυνεύει ανα πάσα στιγμή να γκρεμιστεί σε βάθος χρόνου. Δεν είναι εύκολο να διδάξεις παιδιά. Μιλάμε για εκπαίδευση.
Η σύγχρονη εκπαίδευση όμως, στις ομάδες νέων σήμερα έχει πολλά ερωτήματα.
Μήπως τα εξειδικεύσουμε όλα, πολύ νωρίς;
Μάλλον. Και δεν είναι το σωστό.
Μήπως τους δίνουμε πάρα πολλά προπονητικά στοιχεία, πολύ νωρίς και όχι αρκετή ελευθερία;
Και αυτό δεν είναι καλό, γιατί η ελεύθερη έκφραση ενός νεαρού παίκτη, αναδεικνύει τις ποδοσφαιρικές ικανότητές του. Αν δεν υπάρχει αυτή η ελευθερία, δεν θα έρθει η εξέλιξη και η ποιότητα.
Μήπως τα απομονώνουμε πολύ νωρίς από άλλα αθλήματα;
Δεν πρέπει να εξασκούνται και σε άλλα αθλήματα σε μικρή ηλικία και να μεταφέρουν τις δεξιότητές τους στο αθλημα μας;
Μήπως τους απομονώνουμε πολύ νωρίς, από μια ''νορμάλ'' κοινωνική ζωή;
Όλα αυτά είναι προβληματισμοί, που θα πρέπει να μας απασχολήσουν όλους .
Να βάλουμε τώρα το θέμα και λίγο τεχνικά, γιατί χρόνο με το χρόνο, τα παιδιά μεγαλώνουν:
Η τεχνική εργασία και η τεχνική ικανότητα μπορούν πάντα να βελτιωθούν. Βελτιώνονται, από τον αριθμό των επαφών στην μπάλα, που κάνουμε στις προπονήσεις.
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, είναι ότι έχουμε περιορισμένο χρόνο που μπορούμε να αφιερώσουμε στην προπόνηση, λογω σχολείων, φροντιστηρίων κλπ. Επομένως πρέπει να τον χρησιμοποιήσουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, έχοντας από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο λεπτό της προπόνησης, επαφή με την μπάλα και κυρίως με παιγνιώδη μορφή.
Από τα 12 στα 16, η εστίαση αλλάζει από το «εγώ και η μπάλα» στο ''εγώ, οι συμπαίκτες μου και η μπάλα'', καθώς και στην εισαγωγή της έντονης πλέον πτυχής, του αντιπάλου.
Αυτό σημαίνει ότι αρχίζουμε να αναλύουμε το χρονοδιάγραμμα της κίνησής, το χρονοδιάγραμμα της διαθεσιμότητας.
Όταν δίνεις την μπάλα, μπορείς να είσαι ξανά διαθέσιμος με σωστές τοποθετήσεις στο χώρο;
Όλα αυτά τα πράγματα, δείχνουν το δρόμο, για την εξέλιξη και την κατανόηση του παιχνιδιού, από έναν νεαρό παίκτη.
Εμείς, ως προπονητές, πρέπει να δώσουμε στον νέο, τα εργαλεία που του επιτρέπουν να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κατάσταση σε ένα παιχνίδι με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Πρέπει να προετοιμάσουμε τους παίκτες για αυτό.
Μέχρι όμως μια συγκεκριμένη ηλικία, δεν δουλεύουμε την εξειδικευμένη τακτική, την σκοπιμότητα, δεν δουλεύουμε τη νίκη ή την ήττα, την επίθεση, την άμυνα, τις μεταβάσεις και τις στατικές φάσεις. Δεν υπεραναλύουμε και δεν φορτώνουμε τα παιδάκια, με πολλές πληροφορίες. Όχι. Καμία σχέση....
Απλά αφήνουμε ελεύθερη την έκφραση του παιδιού στο παιχνίδι, πρώτα για να απολαύσει το υπέροχο αυτό άθλημα και μετά για να αναδείξει τις όποιες ποδοσφαιρικές του ικανότητες.
Και άλλο πράγμα είναι οι ''ποδοσφαιρικές ικανότητες'' κάποιου παιδιού και άλλο πράγμα το ''ταλέντο'' που είναι κάτι πολύπλευρο και πολύπλοκο. Μην τα συγχέουμε.
Σε κάποιο προσεχές κείμενο, θα δούμε αναλυτικά της διαφορές και θα καταλάβουμε, γιατί σε αυτά τα δύο, υπάρχει ''αξιωματική διαφορά''.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ
προπονητής ποδοσφαίρου UEFA B'
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Πότε παραγράφονται οι απλήρωτοι λογαριασμοί ρεύματος
Πότε παραγράφονται οι απλήρωτοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα σύμφωνα με απόφαση του Πρωτοδικείου...
49 συλλήψεις σε εξόρμηση της ΕΛ.ΑΣ. στη Στερεά Ελλάδα
Την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025, πραγματοποιήθηκαν, όπως ανακοίνωση η ΕΛ.ΑΣ., τακτικές εκτεταμένες αστυνομικές επιχειρήσεις, όπου συνελήφθησαν
Με 6 θέματα συνεδριάζει η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου ΔΑΑ
Με 6 θέματα συνεδριάζει η δημοτική επιτροπή του Δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας, την Τρίτη 17 Ιουνίου 2025:
Συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο - Ποια θέματα συζητήθηκαν και ποια έργα εγκρίθηκαν
Την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025, συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Στερεάς Ελλάδας, στην αίθουσα συνεδριάσεων...
Με 7 θέματα συνεδριάζει το Δ.Σ. του Δήμου Λεβαδέων
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025 συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λεβάδεων, όπου θα συζητηθούν τα παρακάτω 7 θέματα:
Οι δράσεις της εκστρατείας ανάγνωσης και δημιουργικότητας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Θήβας
Ο Δήμος Θηβαίων σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρθηκε στη Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2025 η οποία ...
82 χρόνια μετά τη θηριωδία στο Καλάμι Λιβαδειάς
Το μαρτυρικό καλάμι στη Λιβαδειά αποτέλεσε τη συνέχεια της θηριωδίας των Γερμανικών στρατευμάτων κατοχής στη Βοιωτία, στις 11 Ιουνίου του 1944...
81 χρόνια από το ολοκαύτωμα του Διστόμου
Κορυφώθηκαν οι εκδηλώσεις μνήμης στο Δίστομο με την τέλεση της επιμνημόσυνη δέησης και το προσκλητήριο νεκρών...