«Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την ενίσχυση και διευκόλυνση της συμμετοχής στις εκλογές είναι σαφείς και καινοτόμες»
Η Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώτα Πούλου, ως Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, εξέδωσε ομιλία στην Α` συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής, σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών ««Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, κ.λπ.». Η κ. Πούλου, κατά την ομιλία της, υποστήριξε ότι είναι απαράδεκτο να επιχειρείται μία τέτοια μεταρρύθμιση με συνοπτικές διαδικασίες, σε αντίθεση με τις αρχές της καλής νομοθέτησης, χωρίς διαβούλευση και συναίνεση, ενώ στη συνέχεια σημείωσε πως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ συμφωνεί με τη διευκόλυνση της συμμετοχής στις εκλογές μέσω επιστολικής ψήφου των εκτός Επικρατείας εκλογέων, αλλά και των ατόμων με αναπηρία, των υπερηλίκων και των χρόνια ασθενών που βρίσκονται εντός Επικρατείας, εφόσον προσδιορίζονται με αυστηρά κριτήρια. Όμως, στη συνέχεια διευκρίνισε ότι «απορρίπτουμε τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι έτσι θα περιοριστεί η αποχή, η οποία δεν είναι τεχνικό ζήτημα, αλλά σχετίζεται με τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος, που οι πολιτικές της έχουν υπονομεύσει. Επίσης, με τις καλπονοθευτικού χαρακτήρα αλλαγές στο εκλογικό μέτρο και την κατανομή των εδρών στις Ευρωεκλογές, η ΝΔ προσπαθεί να υφαρπάξει μία έδρα από τα άλλα κόμματα.»
Αναλυτικότερα, η ομιλία της κ. Πούλου:
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
χαιρετίσαμε εξ αρχής την ανακοίνωση του κυρίου Μητσοτάκη και των αρμόδιων Υπουργών στη συνέχεια, ότι η κυβέρνηση θα ασχοληθεί νομοθετικά με το ζήτημα της ενίσχυσης και διευκόλυνσης της συμμετοχής περισσότερων συμπολιτών μας στις εκλογικές διαδικασίες.
Προωθείτε λοιπόν με το παρόν νομοσχέδιο, κύριοι Υπουργοί, την επιστολική ψήφο για τις Ευρωεκλογές και τα δημοψηφίσματα, αφού στις περιπτώσεις αυτές πράγματι δεν υπάρχουν ούτε συνταγματικά κωλύματα, ούτε και ιδιαίτερες τεχνικές δυσκολίες. ‘Ολη η χώρα είναι μία περιφέρεια, με συγκεκριμένο αριθμό υποψηφίων …
(Ήμασταν βέβαιοι ότι θα ξεκινήσετε το 2024 με αυτό το νομοσχέδιο, αφού ταυτόχρονα συζητούνται σοβαρά νομοσχέδια, όπως αυτό για τους ποινικούς κώδικες που αλλάζετε για πέμπτη φορά, αυτό για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, και άλλα, όπου εκφράζονται σημαντικές διαφωνίες και αντιδράσεις από τους πολίτες…)
«Βαφτίζετε», μάλιστα, το παρόν νομοσχέδιο ως μία δήθεν μεγάλη «Μεταρρύθμιση» και το χρησιμοποιείτε επικοινωνιακά για να ενισχύσετε το «μεταρρυθμιστικό» και «δημοκρατικό» προφίλ σας και κυρίως του κ. Μητσοτάκη που διανύει εσωκομματικά δύσκολες μέρες…
Ωστόσο, σχεδιάσατε αυτή τη μεταρρύθμιση όπως θα έπρεπε, σύμφωνα με τις αρχές της καλής νομοθέτησης;
Όχι!
Με βιαστικές ενημερώσεις των κομμάτων, χωρίς απαντήσεις σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που διατυπώσαμε,
καταθέσατε εσπευσμένα μέσα στις γιορτές στη διαβούλευση και μόνο για δεκατρείς ή δεκατέσσερις μέρες, ένα νομοσχέδιο για ένα ζήτημα ύψιστης σημασίας για την ποιότητα της Δημοκρατίας μας!
Όλοι γνωρίζουμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι η διασφάλιση της εμπιστοσύνης στο σύστημα της εκλογικής διαδικασίας από τη μεταπολίτευση έως και σήμερα, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.
Καθώς κάθε αμφισβήτηση της τήρησης των αρχών και των διαδικασιών της ψηφοφορίας, σηματοδοτεί την αμφισβήτηση της ίδιας της λειτουργίας του πολιτεύματος...
Επομένως είναι απαράδεκτο να επιχειρεί η κυβέρνηση μία τέτοια Μεταρρύθμιση
με φαστ τρακ διαδικασίες,
με αποσπασματικά, αμφίβολα και αμφισβητήσιμα μέσα,
με προχειρότητα και αιφνιδιασμό και κυρίως
χωρίς την προηγούμενη συναίνεση, διαβούλευση και συμμετοχή των πολιτικών κομμάτων, της επιστημονικής κοινότητας, της ίδιας της δημόσιας διοίκησης, αλλά και της κοινωνίας των πολιτών…
Μία τέτοια μεταρρύθμιση δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο στις προθέσεις της Κυβέρνησής σας κύριοι υπουργοί!
Δεν αποτελεί ζήτημα μιας Κυβέρνησης, αλλά όλου του πολιτικού συστήματος!
Θεωρούμε επίσης ότι πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου σας για την επιστολική ψήφο, δημιουργούν πρόσθετα ζητήματα διαφάνειας, αλλά και δεν διασφαλίζουν τη συμβατότητά τους ούτε με τις συνταγματικές επιταγές, κυρίως τις αρχές της αμεσότητας και της μυστικότητας, αλλά ούτε και με το θεσμικό πλαίσιο τριών Διεθνών Οργανισμών…
Της «Επιτροπής για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, του «Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη», δηλαδή του ΟΑΣΕ, καθώς και της «Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Δημοκρατία μέσω του Δικαίου», δηλαδή της «Επιτροπής Βενετίας» του Συμβουλίου της Ευρώπης…
Αυτοί οι Οργανισμοί παροτρύνουν τις κυβερνήσεις στην αναζήτηση τρόπων διευκόλυνσης της συμμετοχής των πολιτών, όπως είναι και η επιστολική ψήφος.
Αλλά ταυτόχρονα, θέτουν κανόνες για την προστασία από τη χειραγώγηση της ψήφου, για τη διασφάλιση της αρχής της μυστικότητας, και προτείνουν την εφαρμογής της μόνο σε ειδικές κατηγορίες πολιτών…
Διαπιστώνουμε όμως ότι στο παρόν νομοσχέδιο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν λαμβάνει υπόψη τις διαπιστώσεις και τις οδηγίες αυτών των Διεθνών Οργανισμών, αφού δεν προβλέπει ουσιαστικά μέτρα αποφυγής της χειραγώγησης και της νοθείας της εκλογικής βούλησης…
Δηλαδή, απουσιάζει στις διατάξεις για την διαδικασία της επιστολικής ψήφου, η παρέμβαση της τρίτης έμπιστης οντότητας (δημόσια αρχή και αντιπρόσωπος της δικαστικής αρχής).
Η οποία Τρίτη έμπιστη οντότητα θα διασφαλίζει την αμεσότητα και τη μυστικότητα της ψηφοφορίας, την αποτροπή εκφοβισμού ή εξαγοράς του εκλογέα ή άλλης αυθαίρετης παρέμβασης στην εκλογική βούληση, όταν αυτή εκφράζεται με την επιστολική ψήφο…
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με το παρόν νομοσχέδιο δρομολογεί μια μεταρρύθμιση με τους εξής στόχους…
Πρώτον, τη διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού δικαιώματος των εντός και εκτός Επικρατείας πολιτών (ομογενείς, εργαζόμενοι, φοιτητές κλπ)…
Δεύτερον, τη διευκόλυνση πρόσβασης στα εκλογικά τμήματα για τα άτομα με αναπηρία και τη διευκόλυνση της πρόσβασής τους στην προεκλογική πληροφορία…
Τρίτον, την αντιμετώπιση της αυξανόμενης αποχής για τους εντός Επικρατείας πολίτες και
τέταρτον τη θέσπιση ενός νέου εκλογικού συστήματος ουσιαστικά για τις Ευρωεκλογές και τα δημοψηφίσματα, αλλάζοντας το υφιστάμενο Νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4255/2014 και ν. 4023/2011)…
Ως προς τον πρώτο στόχο, συμφωνούμε στη διευκόλυνση συμμετοχής των εκτός Επικρατείας πολιτών στις Ευρωεκλογές και τα δημοψηφίσματα, όπως άλλωστε προβλέπει και το Σύνταγμα για τις βουλευτικές εκλογές, στο ?ρθρο 51 παράγραφος 4.
Ωστόσο υπενθυμίζω ότι για τις βουλευτικές εκλογές, η σταθερή θέση μας είναι ότι οι πολίτες του εξωτερικού, ομογενείς κλπ, πρέπει να εκπροσωπούνται στη βάση ειδικών εκλογικών περιφερειών, εκλέγοντας τους δικούς τους υποψηφίους στο ελληνικό Κοινοβούλιο.
Ως προς τον δεύτερο στόχο, της εγγραφής στους καταλόγους επιστολικής ψήφου των ατόμων με αναπηρία, υπερήλικων και ασθενών, εντός της Επικράτειας, επίσης συμφωνούμε…
Με την προϋπόθεση ότι πρώτα η Πολιτεία θα εξαντλήσει όλα τα μέσα διευκόλυνσης της πρόσβασής τους στα εκλογικά τμήματα, για λόγους ισότητας και συμπερίληψης, μέσω της απαραίτητης δημιουργίας υποδομών και συστημάτων, για την αυτόνομη άσκηση της εκλογικής βούλησης.
Και βέβαια απαιτείται ο προσδιορισμός αυτών των ομάδων του πληθυσμού με αυστηρά κριτήρια. Για τις δύο αυτές περιπτώσεις θα επανέλθουμε στην κατ΄άρθρο συζήτηση με συγκεκριμένες επισημάνσεις και προτάσεις.
Όμως ως προς τον τρίτο στόχο, που αφορά στην αντιμετώπιση της αποχής, θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα σύνθετο πολιτικό ζήτημα.
Δεν είναι πρόβλημα τεχνικής φύσης ή εκλογικής μεθοδολογίας.
Σχετίζεται με την ποιότητα της δημοκρατίας, καθώς και με τη φερεγγυότητα, την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα του πολιτικού συστήματος.
Η πραγματική πρόθεση της ΝΔ είναι να «ξεπλύνει» τους βαθύτερους και ουσιαστικότερους λόγους της αποχής από τις εκλογές, οι οποίοι είναι καθαρά πολιτικοί, και για τους οποίους ευθύνεται.
Αλήθεια κυρίες και κύριοι συνάδελφοι δεν έχουμε όλοι ακούσει τις διαμαρτυρίες των πολιτών ότι δεν εισακούεται η βούλησή τους και ότι τελικά η ψήφος τους δεν «μετράει» αφού δεν επηρεάζει τις εφαρμοζόμενες πολιτικές:
Και τελικά η αποχή δεν είναι και ένα μήνυμα δυσαρέσκειας και αποδοκιμασίας πολλών πολιτών απέναντι σε ένα πολιτικό σύστημα που δεν τους ικανοποιεί; Δεν το επικροτούμε φυσικά, αλλά ισχύει.
Στο φαινόμενο της αυξανόμενης αποχής που έχει κορυφωθεί μάλιστα τα τελευταία χρόνια, έχουν συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό οι πολιτικές της κυβέρνησης Μητσοτάκη που επί τέσσερα χρόνια:
Πρώτον, προπαγανδίζει συστηματικά ότι για όλα τα σοβαρά προβλήματα της χώρας (ακρίβεια, ενεργειακό κόστος, αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών κ.λπ.), δεν ευθύνονται οι ασκούμενες πολιτικές της.
Αλλά ότι προκαλούνται αποκλειστικά από εξωγενείς και «εισαγόμενες» κρίσεις (πόλεμοι, κλιματική αλλαγή κ.λπ.) και για την αντιμετώπισή τους είναι ανίκανη να παρέμβει ουσιαστικά.
Και δεύτερον ευθύνεται γιατί καταπατά βάναυσα το κράτος δικαίου, με το «κουκούλωμα» του μέγιστου θεσμικού σκανδάλου των υποκλοπών, καθώς και με τη χειραγώγηση της Δικαιοσύνης και των Ανεξάρτητων Αρχών.
Επομένως, γιατί να συμμετέχουν οι πολίτες στις εκλογές, αφού η κυβέρνηση της χώρας δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να τους προστατεύσει, και επιπλέον παραβιάζει εξακολουθητικά, απροκάλυπτα και ατιμώρητα το κράτος δικαίου;
Τέλος ως προς τον τέταρτο στόχο, με τις αλλαγές στο εκλογικό μέτρο και την κατανομή των εδρών, θεωρούμε ότι η Νέα Δημοκρατία νομοθετεί με βάση τη λαϊκή ρήση «Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει»…
Λειτουργώντας καλπονοθευτικά δεν προσμετρά το σύνολο των έγκυρων ψήφων στον υπολογισμό του εκλογικού μέτρου. Έτσι προσδοκά να εξασφαλίσει περισσότερες έδρες στην Α΄κατανομή, σε βάρος των μικρότερων κομμάτων, εφόσον βέβαια έρθει πρώτο κόμμα στις Ευρωεκλογές.
Αλλά για να καλύψει όλα τα εκλογικά ενδεχόμενα, σε περίπτωση ίσου δεκαδικού στην Β΄κατανομή, δίνει την έδρα στο κόμμα με τις περισσότερες ψήφους και τέλος αν υπάρξουν επιπλέον αδιάθετες έδρες και χρειαστεί Γ΄ κατανομή, επιδιώκει ξανά να επωφεληθεί αφού η έδρα αποδίδεται και πάλι στο κόμμα με τις περισσότερες ψήφους.
Κύριοι υπουργοί αγνοείτε την σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως διατυπώνεται στον Κώδικα καλών πρακτικών της Επιτροπής Βενετίας, σχετικά με την μη θεσμοθέτηση αλλαγών σε θεμελιώδη στοιχεία του εκλογικού νόμου, ένα χρόνο τουλάχιστον πριν τη διενέργεια των Ευροεκλογών;
Περιμένουμε την απάντησή σας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θέλουμε να συμβάλλουμε εποικοδομητικά στη διαμόρφωση του νομοσχεδίου για την επίτευξη του κοινού στόχου της ενίσχυσης και διευκόλυνσης της συμμετοχής των πολιτών στις εκλογές,
Οι προθέσεις της κυβέρνησης θα κριθούν ως ειλικρινείς ή μη και από την εξέταση και την αποδοχή των προτάσεών μας.
Γιατί δεν ξεχνάμε κύριοι υπουργοί ότι απορρίψατε χωρίς καν να εξετάσετε τις δύο επιμέρους τεκμηριωμένες και λειτουργικές Τροπολογίες, που κατέθεσε το κόμμα μας.
Την Τροπολογία για την αυτοπρόσωπη συμμετοχή των εποχικών εργαζομένων στα εκλογικά κέντρα των περιοχών εργασίας τους και
την Τροπολογία για τους εκτός Επικρατείας εκλογείς και τους ομογενείς, ώστε να εκλέγουν τους δικούς τους υποψήφιους σε ειδικές εκλογικές περιφέρειες του εξωτερικού.
Και επιστρέφοντας στο νομοσχέδιο, θεωρούμε κύριοι υπουργοί ότι αυτή η «μεταρρύθμιση» είναι ήδη παρωχημένη…
Την εποχή που η 4η βιομηχανική επανάσταση είναι σε πλήρη ανάπτυξη, τα δίκτυα και οι εφαρμογές της ψηφιακής διακυβέρνησης επεκτείνονται ραγδαία και μεταμορφώνουν ευρύτατα πεδία της κοινωνίας, της οικονομίας και της πολιτικής, η νομοθέτηση μίας μη ψηφιακής μεθόδου ψηφοφορίας, όπως η επιστολική ψήφος, δεν συνιστά καινοτομία, αλλά αναχρονισμό…
?λλωστε επενδύετε επικοινωνιακά σε υπερβολικό βαθμό στις επιτυχίες σας στον ψηφιακό μετασχηματισμό….
Να το πιστέψουμε θέλουμε κι εμείς παρά τα στοιχεία που κατατάσσουν τη χώρα μας στην τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση….
Καταρχάς, πιστεύουμε ότι η εκλογική διαδικασία πρέπει πράγματι πλέον να προσαρμοστεί στις συνθήκες αυξημένης κινητικότητας που επικρατούν στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες, για λόγους:
βιοπορισμού (εργαζόμενοι σε εποχική βάση στο εσωτερικό ή σε μόνιμη βάση στο εξωτερικό),
εκπαίδευσης (φοιτητές), και
αναψυχής (τουρισμός).
Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, καταθέτουμε συγκεκριμένες προτάσεις για εναλλακτικούς και συμπληρωματικούς τρόπους και εργαλεία ενίσχυσης της συμμετοχής στις εκλογές, ανάλογα με την κατηγορία των εκλογέων.
Δηλαδή ανάλογα με το αν βρίσκονται εντός ή εκτός Επικρατείας ή αν διαθέτουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ευαλωτότητας.
Πρώτον, για τους εντός Επικρατείας εκλογείς, διαφωνούμε με την μέθοδο της επιστολικής ψήφου για όλους, χωρίς χαρακτηριστικά ευαλωτότητας και προτείνουμε την αξιοποίηση πιο καινοτόμων και ψηφιακών μέσων, όπως ο ηλεκτρονικός εκλογικός κατάλογος (αφού προηγηθούν οι εκκαθαρίσεις και αφαιρεθούν οι επί μέρους ειδικοί εκλογικοί κατάλογοι).
Τα πλεονεκτήματα αυτής της πρότασης είναι σημαντικά γιατί:
πληροί τις κρίσιμες συνταγματικές προϋποθέσεις της ψήφου (αμεσότητας, μυστικότητας, κ.α.), ιδιαίτερα για άτομα με κίνδυνο χειραγώγησης, πιέσεων ή επηρεασμού, ακριβώς λόγω της εγγύησης που αποτελεί η παρουσία της τρίτης έμπιστης οντότητας.
εξασφαλίζει με διαφάνεια το εκλέγειν (δηλαδή την αποφυγή της διπλοψηφίας),
επιλύει πολλά πρακτικά προβλήματα (ταχύτητα, απουσία περιπλοκότητας, χαμηλό κόστος, κλιματικό αποτύπωμα, κ.α.),
παρέχει τα απαραίτητα στατιστικά στοιχεία συγκεντρωμένα σε μια βάση δεδομένων (εκλογείς ανά ηλικία, φύλο, εκλογική περιφέρεια κλπ) για την κατανόηση και τον σχεδιασμό της αντιμετώπισης της αποχής, τα οποία στοιχεία σημειωτέον…τα έχει σήμερα στην κατοχή της μόνο η ιδιωτική εταιρεία και ούτε καν το ΥΠΕΣ! Και τέλος
προετοιμάζει το διοικητικό «έδαφος», ώστε –όταν εξελιχθούν οι συνθήκες κυβερνοασφάλειας– να προχωρήσουμε στην κατοχύρωση και της ψηφιακής ψήφου.
Οι περιπτώσεις, για παράδειγμα, των εποχικών εργαζομένων, και των μετακινούμενων για οποιοδήποτε λόγο, διευκολύνονται με την αξιοποίηση του ενιαίου ηλεκτρονικού εκλογικού καταλόγου του ΥΠΕΣ, ώστε να ψηφίζουν με φυσική παρουσία στα εκλογικά τμήματα των περιοχών όπου εργάζονται ή βρίσκονται.
Θεωρούμε ότι το εργαλείο του ηλεκτρονικού εκλογικού καταλόγου είναι ψηφιακό, καινοτόμο και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα στα υπάρχοντα εκλογικά τμήματα.
Επομένως, δεν υπάρχει και λόγος προανακοίνωσης 40 ημερών, που στην περίπτωση των Ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου δημιουργεί υποχρέωση και δέσμευση προανακοίνωσης κατοικίας (και εργασίας) μέχρι τις 29 Απριλίου, πολύ πριν το Πάσχα.
Δηλαδή αν δεν γνωρίζει ο πολίτης σε ποια περιοχή της χώρας θα βρίσκεται την 9η Ιουνίου, αποκλείεται και από την επιστολική ψήφο.
Επιπλέον, δεν υπάρχει ούτε η ανάγκη εγγράφων, ταχυδρομείων κ.λπ., με μεγάλο δημοσιονομικό κόστος.
Με την πρότασή μας απαιτείται μόνο η υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης/δήλωσης, λίγες μέρες πριν τις εκλογές για τη διασφάλιση επάρκειας ψηφοδελτίων και επιπλέον μπορεί να ενημερώνεται ο εκλογέας, μέσα από την πλατφόρμα του ΥΠΕΣ, και σε ποιο ακριβώς εκλογικό τμήμα ψηφίζει.
Δεύτερον, προτείνουμε για τις περιπτώσεις των εκτός Επικρατείας εκλογέων, αλλά και των αναπήρων, ασθενών ή ηλικιωμένων που δεν μπορούν να προσέλθουν σε εκλογικό τμήμα, την επιστολική ψήφο. στη βάση συγκεκριμένων προϋποθέσεων που πρέπει να προσδιοριστούν με ιδιαίτερη προσοχή.
Και σε αυτή την περίπτωση, όμως, πρέπει να διερευνηθούν και να διασφαλισθούν, και μέσω των άρθρων του προς συζήτηση νομοσχεδίου, εχέγγυα μυστικότητας, ταυτοπροσωπίας, και ψηφιακού αλφαβητισμού, εφόσον απαιτείται προσωπική ηλεκτρονική αίτηση μέσω του Taxisnet.
Τρίτον, προτείνουμε τη σύσταση Ανεξάρτητης Εκλογικής Αρχής, όπως έχουν υιοθετήσει τα περισσότερα κράτη σήμερα, με τη συμμετοχή δικαστικών λειτουργών, λειτουργών των Ανεξάρτητων Αρχών, του επιστημονικού κόσμου (Πανεπιστημιακοί και ερευνητές), της διοίκησης και των πολιτικών κομμάτων, για τη διαφάνεια και τη διασφάλιση της φερεγγυότητας όλων των διαδικασιών και της χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων.
Στην περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η πρόταση αυτή, επείγει να προβλεφθεί στο νομοσχέδιό σας, η ανάθεση αρμοδιοτήτων σε συνταγματικά κατοχυρωμένη Ανεξάρτητη Αρχή (π.χ. Συνήγορος του Πολίτη, Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα).
Με αντικείμενο των αρμοδιοτήτων αυτών, τη λειτουργία και τον έλεγχο της χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων των εκλογών, που με το ισχύον καθεστώς, κατέχει και διαχειρίζεται αποκλειστικά η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Έτσι προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, αποφεύγεται η χειραγώγηση και διασφαλίζεται ο ισότιμος ανταγωνισμός των πολιτικών κομμάτων στην εκλογική διαδικασία.
Κυρίες και κύριοι έχουμε κοινή υποχρέωση και ευθύνη ως πολιτικό σύστημα, να διαφυλάξουμε την εμπιστοσύνη της κοινωνίας και των πολιτών στην άσκηση του κορυφαίου για τη Δημοκρατία εκλογικού δικαιώματος και να μη δημιουργήσουμε νέα προβλήματα με το πρόσχημα της ενίσχυσης και της διευκόλυνσης της συμμετοχής.
Σας ευχαριστώ»
Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Έληξε η συνεργασία του ΑΟ Θήβα με τον Μιχάλη Καβαλιέρη - Νέος προπονητής ο Πέτρος Δημητρίου
Προ ολίγων ημερών έγινε γνωστό πως νέος προπονητής του ΑΟ Θήβα έγινε ο κ. Μιχάλης Καβαλιέρης, όμως μετά από...
Με την ευλογία του Μητροπολίτη Γεώργιου πραγματοποιήθηκε στη Θήβα το πρόγραμμα «Κατασκήνωση στην Πόλη» (ΦΩΤΟ)
Στις 27 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στη Θήβα, με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Γεωργίου...
Σήμερα τιμάται η μνήμη της Οσίας Γενεβιέβης εκ Παρισίων
Χριστιανή μοναχή, που έζησε κι έδρασε στο Παρίσι κατά τον πέμπτο αιώνα και αναγορεύτηκε πολιούχος της γαλλικής πρωτεύουσας...
Με υπογραφή Σπανού χρηματοδοτήσεις 17,7 εκατ. ευρώ για για οδικά έργα στην Στερεά Ελλάδα
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, μέσα από ανακοίνωση που εξέδωσε, γνωστοποίησε πως ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνης Σπανός...
Συνελήφθησαν επ` αυτοφώρω 3 ημεδαποί για διάρρηξη σε σπίτι στη Λαμία
Στην επ` αυτοφώρω σύλληψη τριών ημεδαπών, εκ των οποίων ο ένας είναι ανήλικος, προχώρησε η ΕΛ.ΑΣ., τις μεταμεσονύχτιες...
Με άδεια από τον Δήμο Λεβαδέων η κοπή καυσόξυλων - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο Δήμος Λεβαδέων, γνωστοποίησε πως, σύμφωνα με την ισχύουσα «Ρυθμιστική Δασική...
Οδηγίες για την κατάθεση δελτίου απογραφής στρατεύσιμων κλάσης 2028 στο Δήμο Λεβαδέων
Ο Δήμος Λεβαδέων, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, έκανε γνωστό πως σύμφωνα με την ισχύουσα στρατολογική νομοθεσία...