ΑρχικήΑθλητικάΓιώργος Αγγέλου: Γέλιο, σκέψη, αποφάσεις, ιδρώτας!

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

#TAGS: Γιώργος Αγγέλου  Ποδόσφαιρο 

Γιώργος Αγγέλου: Γέλιο, σκέψη, αποφάσεις, ιδρώτας!

Γιώργος Αγγέλου: Γέλιο, σκέψη, αποφάσεις, ιδρώτας!

Πέμπτη, 1 Φεβρουαρίου 2024

Γιώργος Πέππας

Το radiothiva.gr και η εφημερίδα «Η ΣΚΥΤΑΛΗ», φιλοξενούν την στήλη «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ» κάθε Παρασκευή με αρθρογραφία που θα αφορά το αναπτυξιακό, το ερασιτεχνικό και το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, με συνεργάτη τον Βοιωτό προπονητή Γιώργο Αγγέλου.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ....

Απο τον Γιώργο Αγγέλου  


Γέλιο, σκέψη, αποφάσεις, ιδρώτας...!

Στην προπόνηση του παιδικού και του εφηβικού ποδοσφαίρου, θα γίνει σήμερα η κουβέντα μας, χωρίς να μπούμε σε εξειδικευμένα τεχνικά κομμάτια. Απλά θα δώσουμε λίγο το στίγμα, για το πως πρέπει να ρυθμίζονται, κάποια λεπτά ζητήματα στην προπόνηση των νέων.

   Οι παίκτες στην ηλικία από 12-16 ετών, πρέπει να φεύγουν από το γήπεδο χαρούμενοι.

Εκτός όμως από χαρούμενοι, θα πρέπει να φύγουν σκεπτόμενοι και ιδρωμένοι.

Όταν σκέφτεσαι συνεχώς την ώρα που προπονείσαι και μετά επαναφέρεις το μυαλό σου, στο τι έχεις κάνει στην προπόνηση πριν, τότε θα έρθει και η βελτίωση.

Όταν ταυτόχρονα φεύγεις και ιδρωμένος, τότε ξέρεις ότι έχεις δουλέψει σκληρά.

Σε όποιο επίπεδο αναπτυξιακών ηλικιών και αν δουλεύουμε, πρέπει να το κάνουμε ευχάριστο, διασκεδαστικό και συναρπαστικό.

Η απόλαυση και η διασκέδαση στο περιβάλλον μιας Ακαδημίας ποδοσφαίρου, μπορεί να γίνει και κάτω από συνθήκες σκληρής δουλειάς και συνεχών προκλήσεων, με συνεχή παιγνιώδη μορφή στην προπόνηση και μάλιστα σε υψηλό tempo.

Οι νεαροί εκκολαπτόμενοι ποδοσφαιριστές στο παιχνίδι, πάντα είναι ανταγωνιστικοί, πάντα είναι παθιασμένοι , πάντα τρέχουν πάρα πολύ, οπότε: πρέπει να τους δημιουργούμε τέτοιες ασκήσεις, για να πυροδοτήσουμε ακόμα περισσότερο, το πάθος τους.

Ο προπονητής έχει τον τεράστιο ρόλο, στο να μην ''σκοτώνει'' την αγάπη των παιδιών για να παίζουν το ποδόσφαιρο, κάνοντας βαρετές ασκήσεις με τους παίκτες στη σειρά και με τον έναν πίσω από τον άλλον περιμένοντας για ένα σουτ. Αυτό γίνεται μόνο, στην ''βήμα-βήμα'' εκμάθηση της τεχνικής, στις πολύ μικρές ηλικίες, εισαγωγικά. 

Επίσης, βλέπουμε πολλές φορές στις προπονήσεις, πολύχρωμα πιατάκια και κώνους που πολλοί τα βάζουν, για να εντυπωσιάσουν τους ''έξω΄΄ , που δεν κατανοούν όμως, τι ακριβώς βλέπουν .

Στην σύγχρονη έκδοση της προπονητικής , τα πολλά πιατάκια και οι πολλοί κώνοι στο γήπεδο , σχεδόν δεν πρέπει να υπάρχουν και αυτό για τον απλούστατο λόγο , ότι δεν υπάρχουν και στο πραγματικό ματς.

Πλέον η προπόνηση, πρέπει να είναι ''εξομοιωτής'' , ενός κανονικού παιχνιδιού.

Σε κάθε προπόνηση του παιδικού ποδοσφαίρου, πρέπει να υπάρχει η μάθηση και να υπάρχει ένας σκοπός , που βάσει του τρόπου παιχνιδιού που θέλουμε και πρέπει να μάθουν τα παιδιά να παίζουν, καλούνται αυτά να σκέφτονται διαρκώς και να λύνουν προβλήματα παίζοντας και ταυτόχρονα παίρνοντας αποφάσεις, σε κάθε στιγμή.

Βασικό μέλημα σε ηλικίες 13 ετών και πάνω, βάσει του σημερινού ποδοσφαίρου, πρέπει να είναι η επίθεση με συνδυαστικό παιχνίδι και η άμεση αμυντική μετάβαση, μόλις χάνεται η μπάλα.

Επιπλέον, ειδικά με τα παιδιά που μπαίνουν στην εφηβεία, πρέπει να είμαστε πολύ θετικοί και προσεκτικοί, γιατί έχουμε να κάνουμε με μια πολύ δύσκολη και περίεργη ηλικία.

Επειδή πιθανόν , μπαίνουν να κάνουν προπόνηση , πιεσμένοι από θέματα στο σχολείο τους ή θέματα από το σπίτι τους με τους γονείς τους και τις γενικότερες παρέες και σχέσεις τους, εμείς έχουμε υποχρέωση σαν προπονητές, μαζί με τη μάθηση και τους σκοπούς της προπόνησης, να δομούμε το ασκησιολόγιο, με τέτοιο τρόπο, ώστε οι νέοι να το απολαμβάνουν.

Πρέπει και θέλουμε να έχουν σημαντικές εμπειρίες, καλή νοοτροπία και ποδοσφαιρική παιδεία, όταν αυτοί πάνε σε γκρουπ ανδρών.

Και βέβαια και σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να τους έχουμε γαλουχήσει έτσι, ώστε η αγάπη τους για το ποδόσφαιρο να μεγαλώνει.

Έχουμε καθήκον ως προπονητές, να φέρνουμε ενέργεια και ενθουσιασμό σε κάθε προπόνηση.

 Πρέπει να επαινούμε τους παίκτες και να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον ,όπου θα νιώθουν ότι μπορούν να εκφραστούν και όπου θα αμείβονται οι θετικές συμπεριφορές.

Πρέπει να τους λέμε «μπράβο», καθώς και να τους βοηθήσουμε, σε εκείνους τους τομείς που χρειάζονται υποστήριξη, πάντα όμως, με θετικό τρόπο.

Πρέπει επίσης να δείχνουμε ανθρώπινο ενδιαφέρον για αυτούς και να είμαστε πραγματικά συνεπείς σε όσα τους λέμε. Και αυτό πρέπει να το κάνουμε με όλο το σύνολο των νεαρών παικτών που διαθέτουμε, χωρίς εξαιρέσεις.

Η κατεύθυνση και η καθοδήγηση βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέπονται, επειδή έχουμε αποφασίσει να δουλέψουμε με το γέλιο και γενικότερα μέσα σε ευχάριστο κλίμα.

 Όλα μπορούν να συνδυαστούν, αν ο προπονητής στο γραφείο του ή στο σπίτι του έχει δουλέψει και δεν έχει αφήσει τίποτα στην τύχη.

Όταν εμείς οι προπονητές είμαστε σαφείς σε δύο-τρία απλά πραγματάκια που τους ζητάμε, αυτό δίνει στα παιδιά κατεύθυνση και εστίαση. Αυτό το πλαίσιο κατανόησης, τους κάνει να είναι πιο εφευρετικοί σε πολλές ενέργειές τους, μέσα στο γήπεδο.

Ερωτήματα για μας τους προπονητές και ειδικά των αναπτυξιακών ηλικιών 12 με 16 ετών:

- Πως θέλουμε να αισθάνονται οι νεαροί παίκτες μας, στο τέλος μιας προπόνησης;

- Πως θα συνοψίσουμε, αυτό που θέλουμε να πετύχουμε με 3-4 λέξεις - κλειδιά, για να μην τους φορτώνουμε πληροφορίες;

- Πόσο αποτελεσματικοί είμαστε, στο να παρατηρούμε τι κάνουν καλά ,ατομικά, κάποια παιδιά;

Απλά, λιτά ερωτήματα, που μπορούν όμως να κρύβουν όλο το νόημα , για το πως πρέπει να ενεργούμε όλοι οι προπονητές, στις ''δύσκολες'' αναπτυξιακές ηλικίες.

Όλοι κάνουμε τα λάθη μας, που μπορεί να μην είναι και λίγα. Λάθη όμως κάνει, αυτός που δουλεύει...! 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ

προπονητής ποδοσφαίρου UEFA B' 

Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι