ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτίαΓιώτα Πούλου: «Οι μαθητές κινητοποιούνται στη Βοιωτία και πανελλαδικά αφού χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στερούν τη διδασκαλία βασικών μαθημάτων»

(copyright: Pixabay)

Γιώτα Πούλου: «Οι μαθητές κινητοποιούνται στη Βοιωτία και πανελλαδικά αφού χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στερούν τη διδασκαλία βασικών μαθημάτων»

Γιώτα Πούλου: «Οι μαθητές κινητοποιούνται στη Βοιωτία και πανελλαδικά αφού χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στερούν τη διδασκαλία βασικών μαθημάτων»

Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2025

Γιώργος Πέππας

Η βουλευτής του νομού Βοιωτίας κ. Γιώτα Πούλου κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων, προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με τις συνυπογραφές των Ανεξάρτητων Βουλευτών – μελών του Κινήματος Δημοκρατίας, όπου αναφέρθηκε στην κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης, σημειώνοντας πως δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπάρχει χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, μη λειτουργία ολοήμερων, διακοπή μαθημάτων ειδικοτήτων, συγχωνεύσεις τάξεων, ανεπίλυτα προβλήματα μεταφοράς μαθητών και υποβαθμισμένες υποδομές.


ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικός αποκλεισμός μαθητών – Ιδιαίτερα οξυμένη η κατάσταση στη Βοιωτία με 105 κενά και χαμένες χιλιάδεςδιδακτικές ώρες»

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία και καταγγελίες εκπαιδευτικών ομοσπονδιών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ), συνδικαλιστικών φορέων, γονέων και μαθητών, αλλά όπως προκύπτει και από το μεγάλο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της 6ης Νοεμβρίου 2025 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πάνω από 40 πόλεις της χώρας, η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται σε βαθιά κρίση.

 

Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών παραμένουν ακάλυπτα, ολοήμερα τμήματα δεν λειτουργούν, μαθήματα ειδικοτήτων έχουν διακοπεί, τάξεις συγχωνεύονται αιφνιδιαστικά και η μεταφορά μαθητών παραμένει ανεπίλυτη.

Ειδικότερα, στη Βοιωτία, η κατάσταση είναι δραματική: Στη Βοιωτία, καταγράφονται 105 κενά συνολικά: 82 κενά Γενικής Παιδείας (εκ των οποίων 72 πλήρους ωραρίου και 10 μειωμένου, με 12 εξ αυτών σε τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ για πρόσφυγες) και 23 κενά Ειδικής Αγωγής (Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λιβαδειάς), ενώ το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λιβαδειάς λειτουργεί με 1 κενό που αφορά ειδικό εργαστήριο, με αποτέλεσμα παιδιά με αναπηρία να στερούνται παράλληλης στήριξης.

Τα κενά εκπαιδευτικών πανελλαδικά ξεπερνούν τις 10.000, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, με χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, μη λειτουργία ολοήμερων τμημάτων και διακοπή μαθημάτων ειδικοτήτων.

Εκατοντάδες δρομολόγια μεταφοράς μαθητών δεν εκτελούνται, ιδίως σε Ανατολική Αττική, Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, ενώ στη Βοιωτία μαθητές αναγκάζονται να μετακινούνται με ιδιωτικά μέσα ή να απουσιάζουν.

Σχολικά κτίρια σε όλη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της Βοιωτίας, παραμένουν χωρίς πλήρη αντισεισμικό έλεγχο, με σοβαρά προβλήματα υποδομών και ασφάλειας.

Η πολιτική συγχωνεύσεων τμημάτων και η αύξηση μαθητών ανά τάξη (25-28) οδηγεί σε παιδαγωγική υποβάθμιση, ενώ το προωθούμενο «Εθνικό Απολυτήριο» με τριπλές πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α ́ Λυκείου επιτείνει το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται με μισθούς πείνας, ελαστικές συμβάσεις και χωρίς μόνιμους διορισμούς, ενώ η κυβέρνηση προτεραιοποιεί πολεμικούς εξοπλισμούς έναντι της Παιδείας.

Επειδή, η μη κάλυψη των κενών από την πρώτη ημέρα του σχολικού έτους αποτελεί πάγια πρακτική τα τελευταία χρόνια, παρά τις εξαγγελίες για «εξορθολογισμούς».

Επειδή, στη Βοιωτία τα 105 συνολικά κενά οδηγούν σε εκπαιδευτικό αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών, ιδίως προσφύγων και παιδιών με αναπηρία.

Επειδή, η συστηματική υποχρηματοδότηση, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η μη μεταφορά μαθητών παραβιάζουν το συνταγματικό δικαίωμα στη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση (άρθρο 16 Σ.).

Επειδή, η ιδιωτικοποίηση της Παιδείας διευρύνει τις ανισότητες και εμπορευματοποιεί τη μόρφωση.

Επειδή, η κυβέρνηση αγνοεί τις κινητοποιήσεις μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονέων, απαντώντας με καταστολή, απειλές αποβολών.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Πότε θα καλυφθούν άμεσα και με μόνιμους διορισμούς τα 105 κενά στη Βοιωτία και τα χιλιάδες κενά πανελλαδικά; Ποιος ο προγραμματισμός προσλήψεων για το 2025-2026;
  2. Ποιες άμεσες ενέργειες θα ληφθούν για την αποκατάσταση των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, ιδίως στη Βοιωτία, αλλά και πανελλαδικά;
  3. Πότε θα ολοκληρωθούν οι αντισεισμικοί έλεγχοι και οι εργασίες συντήρησης σε όλα τα σχολεία της Βοιωτίας και της χώρας;
  4. Πώς θα αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία, ώστε να καλυφθούν κενά, υποδομές και λειτουργικές δαπάνες;
  5. Ποια μέτρα θα ληφθούν για ουσιαστικές μισθολογικές αυξήσεις και μονιμοποίηση αναπληρωτών, ιδίως στην Ειδική Αγωγή;
  6. Θα σταματήσουν οι συγχωνεύσεις τμημάτων και θα μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη σε 20 (Γενική) και 15 (Ομάδες Προσανατολισμού);
  7. Πώς θα διασφαλιστεί η παιδαγωγική ελευθερία και θα σταματήσει η καταστολή μαθητικών κινητοποιήσεων (απειλές αποβολών, απουσιών);

Οι ερωτώντες βουλευτές

Παναγιού (Γιώτα) Πούλου

Βουλευτής Βοιωτίας

Αλέξανδρος – Χρήστος Αυλωνίτης

Βουλευτής Κέρκυρας

Κυριακή Μάλαμα

Βουλευτής Χαλκιδικής

Θεοδώρα Τζάκρη

Βουλευτής Πέλλας

Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκης

Βουλευτής Α ́ Θεσσαλονίκης

Ραλλία Χρηστίδου

Βουλευτής Β3 Τομέα Αττικής