ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτίαΜε την ελπίδα επιστροφής στην πατερική σκέψη

Με την ελπίδα επιστροφής στην πατερική σκέψη

Με την ελπίδα επιστροφής στην πατερική σκέψη

Σάββατο, 27 Ιουνίου 2020

Γιώργος Πέππας

Σε μία εποχή αμφισβήτησης. Σε μία εποχή που καταρρέουν όλες οι ανθρώπινες θεωρίες, θεοποιήσεως της ύλης, γίνεται προσπάθεια από πολλά «κέντρα» να παρασύρουν και την Ορθόδοξη ζώσα Πίστη σε αυτή την κατάρρευση.

Για αυτό υπάρχουν πολλοί υπεύθυνοι. Η Πηγή της Ζωής για εμάς τους Χριστιανούς όμως είναι ο ίδιος ο Χριστός και η ουσία της ύπαρξής μας είναι η Θεία Μετάληψη του Σώματος και του Αίματός Του.

Πρέπει λοιπόν για να καταλάβουμε το δώρο του Θεού σε εμάς, να επιστρέψουμε στις πηγές της Πίστεώς μας, που πρώτον είναι η Αγία Γραφή και στη συνέχεια οι Πατέρες που την ερμηνεύουν. Ίσως είναι ο μόνος τρόπος να καταλάβουμε και να αντιληφθούμε το Θησαυρό, που έχουμε και που πρέπει να διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού και για να το συνειδητοποιήσουμε αυτό πρέπει να ασχοληθούμε επισταμένως.

Αυτή την εργασία να την προσφέρουμε, ως κατήχηση, στο λαό του Θεού για να μπορέσει και ο ευλογημένος αυτός λαός να καταλάβει ότι ο Χριστός είναι παρών, ότι ευλογεί τη ζωή όλων μας και ότι είναι Εκείνος, ο οποίος προσφέρεται και προσφέρει το Σώμα Του και το Αίμα Του σε κάθε Θεία Λειτουργία. Μας το θυμίζει αυτό ο Ιερός Χρυσόστομος λέγοντας στον Λόγο του εις την προδοσία του Ιούδα: «Παρίσταται ο Χριστός εδώ και τώρα, Εκείνος ακριβώς που ετίμησε εκείνο το τραπέζι (Το Μυστικό Δείπνο).

Αυτός ο Ίδιος και τούτο τιμά. Δεν είναι κάποιος άνθρωπος Αυτός που κάνει τα Τίμια Δώρα, που ευρίσκονται μπροστά μας να γίνουν Σώμα και Αίμα Χριστού, αλλά είναι ο Ίδιος ο Χριστός, που εσταυρώθηκε για χάρη μας. Ο ιερέας, που στέκεται μπροστά μας και λέγει τα λόγια εκείνα (που είπε ο Χριστός και καθαγιάζουν τα Τίμια Δώρα), έχει τη θέση σχηματικής εικόνας (που ξετυλίγεται μπροστά μας), η δύναμη και η χάρη (που καθαγιάζουν τα Τίμια Δώρα) είναι του Θεού (και όχι του ιερέως, που τέλει την Θεία Λειτουργία)».

Για να ενισχύσει τους χριστιανούς και για να δείξει ότι παρέλαβε και συνεχίζει η Εκκλησία, όπως οι Απόστολοι τη Θεία Λειτουργία στην Β' Προς Τιμόθεον ομιλία του λέει: «Η προσφορά (της Θείας Λειτουργίας) είναι ίδια οποιοσδήποτε κι αν προσφέρει, είτε ο Παύλος, είτε ο Πέτρος, είναι ακριβώς η ίδια με εκείνην που ο Χριστός παρέδωσε στους Μαθητές Του και με αυτήν που σήμερα οι ιερείς τελούν.

Σε τίποτα δεν είναι κατώτερη αυτή η σημερινή από εκείνη, διότι και αυτήν εδώ δεν την καθαγιάζουν οι άνθρωποι, αλλά ο Ίδιος που καθαγίασε και εκείνην». Αν αυτό το συνειδητοποιήσουμε πρώτα εμείς οι Κληρικοί και μετά ο πιστός Λαός, τότε θα διαλυθούν και θα εξαφανιστούν όλοι εκείνοι οι βλάσφημοι, ολιγόπιστοι και αμφίβολοι λογισμοί, οι οποίοι ακούστηκαν εναντίον του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου.

Θα μπορούσαμε να επικαλεστούμε και άλλους Πατέρες της Εκκλησίας, αλλά το κείμενο αυτό δεν γράφεται για λόγους «εκπαιδευτικούς», αλλά για να υπενθυμίσουμε τί ακριβώς διαφυλάττει η Πίστη μας και η Ορθόδοξη Εκκλησία στη ζωή Της, με την ελπίδα ότι θα μας ενώνει πάντα η υπακοή στο θέλημα του Θεού και το κοινό Ποτήριο της ζωής, δηλαδή ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός.

π. Νικόδημος Κάστιζας

Εφημέριος Ι. Ν. Αγίου Γεωργίου Θηβών