ΑρχικήΈνθεταGamingΗ Epic Games ανακοινώνει το Unreal Engine 5 με μια εκπληκτική επίδειξη στο PlayStation 5

EPIC GAMES

Η Epic Games ανακοινώνει το Unreal Engine 5 με μια εκπληκτική επίδειξη στο PlayStation 5

Η Epic Games ανακοινώνει το Unreal Engine 5 με μια εκπληκτική επίδειξη στο PlayStation 5

Η Epic λέει ότι το Unreal Engine 5 είναι ένα «κβαντικό άλμα» και θα φτάσει το 2021

Πέμπτη, 14 Μαΐου 2020

Σπύρος Πέππας

Η Epic Games ανακοίνωσε σήμερα την επόμενη έκδοση της μηχανής παιχνιδιών της, το Unreal Engine 5 (UE5), με μια εκπληκτική επίδειξη που εκτελείται στο PlayStation 5. Η Epic λέει ότι το demo δείχνει ότι οι κονσόλες παιχνιδιών επόμενης γενιάς θα είναι πραγματικά ικανές να δώσουν στους προγραμματιστές πλήρη πρόσβαση σε δημιουργικά εργαλεία όπως το UE5 και η δυνατότητα αξιοποίησης του μέγιστου δυναμικού από το νέο υλικό και λογισμικό που έχουν ενσωματωθεί στο PS5 της Sony και στο Xbox Series X της Microsoft.
«Τα γραφικά μιλούν από μόνα τους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Tim Sweeney δήλωσε. «Στόχος μας δεν είναι απλώς να προσφέρουμε περισσότερες δυνατότητες στους προγραμματιστές. Το πιο δύσκολο πρόβλημα στην ανάπτυξη παιχνιδιών αυτή τη στιγμή είναι η κατασκευή παιχνιδιών υψηλής ποιότητας που απαιτεί τεράστιο χρόνο και κόστος. Επομένως, θέλουμε να κάνουμε τη ζωή των προγραμματιστών ευκολότερη και πιο παραγωγική. "

Για να αναδείξει τις δυνατότητες του UE5, η Epic δημιούργησε μια επίδειξη που εκτελείται σε μια έκδοση PS5 που έχουν αυτή την στιγμή στα χέρια τους οι developer και την οποία κατέγραψε. Τα αποτελέσματα δείχνουν απίστευτη οπτική ποιότητα, σε συνδυασμό με τη λεπτομέρεια και τον φωτορεαλιστικό φωτισμό που η Epic υπόσχεται να προσφέρει τα νέα της εργαλεία. Σύμφωνα με τον Kim Libreri, επικεφαλής τεχνολογίας της Epic, «οι κονσόλες επόμενης γενιάς πρόκειται να δώσουν στους καταναλωτές ένα κβαντικό άλμα και το UE5 είναι ένα άλλο άλμα πάνω από αυτό».

Ο Libreri λέει ότι είναι αρκετά σίγουρος ότι οι προγραμματιστές μπορούν να επιτύχουν οπτικά εφέ σε έναν πλήρη τίτλο στούντιο και όχι μόνο υπερ-βελτιστοποιημένες τεχνολογικές επιδείξεις, χρησιμοποιώντας κονσόλες επόμενης γενιάς και UE5. Αλλά αυτός και ο Sweeney εξηγούν ότι μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να υλοποιηθεί το πλήρες εύρος του υλικού και του λογισμικού και για τους προγραμματιστές να γίνουν άπταιστοι σε σετ εργαλείων όπως το UE5.

Ο Sweeney αναφέρει την κυκλοφορία του Xbox 360 και την κυκλοφορία σχεδόν ένα χρόνο αργότερα ενός παιχνιδιού όπως το Gears of War, το οποίο ήταν μια πρωτοποριακή βιτρίνα για παιχνίδια HD εκείνη την εποχή, ως παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο μπορεί να χρειαστεί ένας χρόνος ή περισσότερο για να δούμε πραγματικά τίτλους επόμενης γενιάς. Και για να είμαστε δίκαιοι, το demo φέρεται να αποδίδεται στα 1440p χρησιμοποιώντας δυναμική ανάλυση και χωρίς τα εφέ της επόμενης γενιάς, όπως η ανίχνευση ακτίνων με επιτάχυνση υλικού, δήλωσε η Epic στο Eurogamer και σε ό, τι μοιάζει μόνο με 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Αυτό οφείλεται στο ότι έχει σχεδιαστεί για να αναδείξει την τεχνολογία κινητήρων της Epic χωρίς να χρειάζεται να σκεφτεί στοιχεία όπως ανάλυση και απόδοση, τα οποία θα αντισταθμίσουν τους επόμενους προγραμματιστές της νέας γενιάς ανεξάρτητα από τον κινητήρα που χρησιμοποιούν ή το υλικό που λειτουργεί το παιχνίδι.

Ο άμεσος στόχος με το UE5 από νωρίς θα είναι να βοηθήσει τους προγραμματιστές να αρχίσουν να σκέφτονται τα παιχνίδια ως ολιστικά προϊόντα που μπορούν να υπάρχουν οπουδήποτε, από smartphone έως και υπολογιστές τυχερών παιχνιδιών προηγμένης τεχνολογίας. «Κάθε γενιά παρουσιάζει ένα νέο σύνολο προβλημάτων που δεν χρειάζεται να ανησυχείτε. Προσπαθούμε να καταργήσουμε το πρόβλημα περιεχομένου με δυνατότητα κλιμάκωσης περιεχομένου από αυτήν τη γενιά », λέει ο Sweeney, με σκοπό να δώσει στους προγραμματιστές την ελευθερία να σκεφτούν νέες ιδέες για παιχνίδια.

Next engine

«Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα παιχνίδι κονσόλας τελευταίας τεχνολογίας και μπορεί να φανεί φανταστικό και μπορείτε επίσης να το κάνετε να λειτουργεί σε smartphone και μπορείτε να δημιουργήσετε ένα κοινό πολύ μεγαλύτερο από το απλό κοινό του gaming, στέλνοντάς το σε περισσότερες πλατφόρμες», προσθέτει, αναφορά στο Fortnite. «Η τεχνολογία μπορεί να το επιτρέψει και να το κάνει πιο παραγωγικό.» Με την πλήρη κυκλοφορία του στα τέλη του 2021, η Epic λέει ότι το UE5 θα υποστηρίζει κονσόλες επόμενης γενιάς, κονσόλες τρέχουσας γενιάς, PC, Mac, iOS και Android.

Αλλά για προγραμματιστές που θέλουν να δημιουργήσουν παιχνίδια χρησιμοποιώντας την πιο ενημερωμένη τεχνολογία, οι μεγάλες εξελίξεις του UE5 έρχονται σε ένα ζευγάρι νέων εργαλείων ανάπτυξης γύρω από γραφικές λεπτομέρειες σε αντικείμενα και φωτισμό, καθώς και μια βαθιά δέσμευση από την Epic να υποστηρίξει την επόμενη- ανάπτυξη παιχνιδιών gen. Στην πραγματικότητα, ο Sweeney λέει ότι η Epic συνεργάζεται στενά με τη Sony εδώ και χρόνια για να διασφαλίσει ότι η UE5 μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα τη μοναδική αρχιτεκτονική του επερχόμενου PlayStation.

 «Η Sony έκανε πραγματικά φοβερό έργο δημιουργίας ενός εξαιρετικού συστήματος», λέει ο Sweeney. «Η αρχιτεκτονική αποθήκευσης στο PS5 είναι πολύ μπροστά από οτιδήποτε μπορείτε να αγοράσετε σε οτιδήποτε στον υπολογιστή για οποιοδήποτε χρηματικό ποσό αυτήν τη στιγμή.

Ο Sweeney αναφέρεται στη νέα εξαιρετικά γρήγορη μονάδα στερεάς κατάστασης M.2 του PS5, την οποία η Sony ισχυρίζεται ότι θα έχει δραστική επίδραση στο πόσο γρήγορα φορτώνουν τα παιχνίδια και στον τρόπο με τον οποίο οι προγραμματιστές μπορούν να διαχειρίζονται τα δεδομένα του παιχνιδιού τους ενώ εκτελείται στο υλικό. Το τελικό αποτέλεσμα, με τα λόγια της Sony, είναι κόσμοι που φορτώνουν σχεδόν στιγμιαία, ελευθερώνοντας τους προγραμματιστές να διαθέσουν πόρους για τη μεγιστοποίηση της οπτικής ποιότητας και την πλήρη επανεξέταση του επιπέδου σχεδίασης.

 

Το ζευγάρι των νέων τεχνολογιών που έρχονται με το UE5 ονομάζονται Nanite και Lumen. Το Nanite είναι ένα εργαλείο που θα εικονικοποιήσει τη γεωμετρία, πράγμα που σημαίνει ότι θα δημιουργήσει αυτόματα «τόση γεωμετρική λεπτομέρεια όσο μπορεί να δει το μάτι», λέει η εταιρεία σε μια δημοσίευση ιστολογίου και επιτρέπει στους προγραμματιστές να διαφοροποιήσουν αυτήν τη γεωμετρία ατέλειωτα με βάση οποιοδήποτε στοιχείο πηγής.

Με αυτόν τον τρόπο, «η τέχνη πηγής ποιότητας ταινίας που περιλαμβάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια πολύγωνα μπορεί να εισαχθεί απευθείας στο Unreal Engine - οτιδήποτε, από τα γλυπτά του ZBrush έως τις σαρώσεις φωτογραμμετρίας έως τα δεδομένα CAD - και λειτουργεί μόνο», εξηγεί η εταιρεία. Η Epic λέει ότι το εργαλείο χειρίζεται ροές δεδομένων και κλιμάκωση σε πραγματικό χρόνο χωρίς απώλεια ποιότητας. Για προγραμματιστές, αυτό θα μεταφραστεί σε εξαιρετικά υψηλής ποιότητας περιβαλλοντικά περιουσιακά στοιχεία που δημιουργήθηκαν με μια πολύ λιγότερο χρονοβόρα και εντατική πόρων χειροκίνητη διαδικασία.

Το Lumen είναι το νέο δυναμικό παγκόσμιο εργαλείο φωτισμού της Epic και η Epic λέει ότι θα λειτουργήσει σε πραγματικό χρόνο για την ανάπτυξη παιχνιδιών με τον τρόπο που τα προηγμένα γραφικά που δημιουργούνται από υπολογιστή λειτουργούν για υψηλής ποιότητας κινούμενα σχέδια και παραγωγή ταινιών. «Οι καλλιτέχνες και οι σχεδιαστές μπορούν να δημιουργήσουν πιο δυναμικές σκηνές χρησιμοποιώντας το Lumen, για παράδειγμα, αλλάζοντας τη γωνία του ήλιου για την ώρα της ημέρας, ανάβοντας έναν φακό ή φυσώντας μια τρύπα στην οροφή και ο έμμεσος φωτισμός θα προσαρμοστεί ανάλογα», εξηγεί η εταιρεία.

Η Epic λέει ότι το UE5 δεν θα κυκλοφορήσει μέχρι το επόμενο έτος, πρώτα ως προεπισκόπηση νωρίτερα μέσα στο έτος και έπειτα ως πλήρης κυκλοφορία στα τέλη του 2021. Ωστόσο, η εταιρεία λέει ότι οι προγραμματιστές που εργάζονται σε τίτλους που χρησιμοποιούν το UE4 αυτή τη στιγμή θα μπορούν να μεταβούν εύκολα. «Η Epic σχεδιάζει για συμβατότητα προς τα εμπρός, έτσι οι προγραμματιστές μπορούν να ξεκινήσουν την ανάπτυξη επόμενης γενιάς τώρα στο UE4 και να μεταφέρουν έργα στο UE5 όταν είναι έτοιμα», λέει η εταιρεία.

Η Epic προσαρμόζει επίσης ελαφρώς το επιχειρηματικό μοντέλο για τη μηχανή παιχνιδιών της. Ξεκινώντας το 2015, η Epic μεταφέρθηκε σε ένα μοντέλο με πλήρη δικαιώματα, στο οποίο παρέχει δωρεάν πρόσβαση στην Unreal Engine, αλλά αξιώνει το 5% όλων των δικαιωμάτων από πωλήσεις που δημιουργούνται από τίτλους που δεν τροφοδοτούνται από την Unreal μετά τις πρώτες πωλήσεις των 3.000 δολαρίων.

Η Epic λέει ότι τώρα θα επιτρέπει στους προγραμματιστές να διατηρούν όλα τα δικαιώματα για τα πρώτα 1 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις που δημιουργούνται, με άλλα λόγια 50.000 $, και στη συνέχεια θα πάρει το 5% των πωλήσεων μετά από αυτό. (Η εταιρεία παραιτείται από όλα τα δικαιώματα εκμετάλλευσης για τις πωλήσεις που παράγονται μέσω του ανταγωνιστή Steam, το Epic Game Store.) Η Epic αναφέρει ότι η αλλαγή πολιτικής ισχύει αναδρομικά την 1η Ιανουαρίου 2020 και θα απευθυνθεί στους προγραμματιστές για να συντονίσουν τις επιστροφές χρημάτων σε περίπτωση που ξεκίνησαν ένα παιχνίδι που χρησιμοποιεί το Unreal τους τελευταίους τέσσερις μήνες.

Η Epic ξεκινά επιτέλους την πλατφόρμα Epic Online Services, το εργαλείο διαχείρισης πολλαπλών πλατφορμών και παιχνιδιών που έχει κατασκευαστεί ειδικά για τη λειτουργία του Fortnite. Αρχικά ανακοινώθηκε στα τέλη του 2018, η Epic Online Services χρησιμοποιεί όλη αυτή την τεχνολογία - συγκεκριμένα την τεχνολογία αντιστοίχισης και διαχείρισης λογαριασμών μεταξύ πλατφορμών που επιτρέπει στους λογαριασμούς Fortnite να μετακινούνται και να παίζουν μεταξύ κινητών, κονσόλας και υπολογιστή - και το προσφέρει δωρεάν. Θα λειτουργήσει ως ένα ενιαίο κιτ ανάπτυξης λογισμικού και είναι διαθέσιμο σήμερα για όλες τις μεγάλες κονσόλες, Mac και PC, με κινητές συσκευές που θα κυκλοφορήσουν σύντομα.

Ενώ είμαστε ακόμα ένα χρόνο από παιχνίδια που θα εκμεταλλευτούν πλήρως το UE5, η Sweeney λέει ότι η μεγάλη επιτυχία των παιχνιδιών σημαίνει ότι η Epic θέλει να δώσει στους προγραμματιστές τους πόρους για να μετεγκαταστήσουν τις προβολές εάν είναι σε θέση να το κάνουν αυτό ή να αρχίσουν να σκέφτονται νέες ιδέες για τη χρήση του κινητήρα, εάν είναι ήδη κοντά στην ολοκλήρωση ενός έργου που δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το UE5 κατά την έναρξη. "Κάθε παιχνίδι που πρόκειται να κυκλοφορήσει κατά την έναρξη του [PS5 και Xbox Series X] βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία δύο χρόνια, πιθανώς τρία", λέει. "Αυτό είναι το προβάδισμα και αυτό που είναι απαραίτητο για την πλήρη λειτουργία της νέας τεχνολογίας."