ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτίαΓ. Πούλου: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απαξιώνει και διαλύει πρώτα την ΕΑΒ»

ΒΟΙΩΤΙΑ

#TAGS: Γιώτα Πούλου  ΕΑΒ  ΣΥΡΙΖΑ 

Γ. Πούλου: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απαξιώνει και διαλύει πρώτα την ΕΑΒ»

Γ. Πούλου: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απαξιώνει και διαλύει πρώτα την ΕΑΒ»

««Παλιά της τέχνη κόσκινο»! Η κυβέρνηση Μητσοτάκη απαξιώνει και διαλύει πρώτα την ΕΑΒ, όπως κάνει και με την ΛΑΡΚΟ και τώρα της αφαιρεί τη συντήρηση των C-130 για να την αναθέσει σε ιδιώτες!»

Τρίτη, 17 Μαΐου 2022

Γιώργος Πέππας

Η Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώτα Πούλου, μαζί με τον κ. Γ. Τσίπρα, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή, την οποία συνυπογράφουν 32 Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, προς τον Υπ. Οικονομικών, κ. Χρ. Σταϊκούρα, στην οποία ζητάει απαντήσεις για την ανάθεση έργου συντήρησης των C-130 σε ιδιωτική εταιρεία.

Η κ. Πούλου ασκεί έντονη κριτική προς την Κυβέρνηση της Ν.Δ., υποστηρίζοντας πως απαξιώνει την ΕΑΒ, τονίζοντας πως «Η πρωτοφανής υποστελέχωση στην οποία η κυβέρνηση έχει καταδικάσει την εταιρεία, καθώς και ο ελλιπής εφοδιασμός των τεχνικών υπηρεσιών της με τα απαραίτητα ανταλλακτικά, προκάλεσαν σημαντικές καθυστερήσεις τη συντήρηση των C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας.»

Η ανακοίνωση της Βουλευτή:

«Με Ερώτηση που καταθέσαμε με τον Γιώργο Τσίπρα στη Βουλή, και συνυπογράφουν 32 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ζητούμε από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα, να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για την αδιαφανή ανάθεση του έργου συντήρησης των C-130 σε ιδιωτική εταιρεία, στο πλαίσιο απαξίωσης της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) που προωθεί με σύστημα η κυβέρνηση Μητσοτάκη εδώ και τρία χρόνια!

Η πρωτοφανής υποστελέχωση στην οποία η κυβέρνηση έχει καταδικάσει την εταιρεία, καθώς και ο ελλιπής εφοδιασμός των τεχνικών υπηρεσιών της με τα απαραίτητα ανταλλακτικά, προκάλεσαν σημαντικές καθυστερήσεις τη συντήρηση των C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας… 

Τώρα η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως «άλλοθι» τις καθυστερήσεις αυτές, για τις οποίες ευθύνεται αποκλειστικά η ίδια, προκειμένου να ξεπουλήσει το έργο της συντήρησης μέρους των C-130 σε ιδιώτη. Μάλιστα, το Σωματείο Εργαζομένων της ΕΑΒ (ΣΕΕΑΒ) καταγγέλλει ότι ο εργολάβος που ανέλαβε το έργο δεν διαθέτει ούτε την απαραίτητη πιστοποίηση για εργοστασιακή συντήρηση των C-130, ούτε κατάλληλες εγκαταστάσεις. Αντίθετα, θα χρησιμοποιήσει υποδομές και εξοπλισμό της ΕΑΒ, αλλά και τις σφραγίδες των ελάχιστων πιστοποιημένων τεχνικών που απέμειναν στην εταιρεία…

«Λεφτόδεντρα» δεν υπήρχαν για την ενίσχυση της ΕΑΒ με προσωπικό και ανταλλακτικά, αλλά «φύτρωσαν» ξαφνικά, προκειμένου να παραδοθούν σε «ημέτερους» εργολάβους υπηρεσίες συντήρησης κρίσιμες για το μέλλον της εταιρείας, αλλά και για το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας μας!»

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: "Αδιαφανής ανάθεση του έργου συντήρησης των C-130 σε ιδιωτική εταιρεία με ταυτόχρονη απαξίωση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας"

Είναι γεγονός ότι στις 4/5/2022 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του Δ.Σ. της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), όπου ελήφθη με οριακή πλειοψηφία, η απόφαση ανάθεσης της συντήρησης μέρους των αεροσκαφών C-130 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, σε ιδιωτική εταιρία. Το έργο προωθείται σε εταιρεία που, σύμφωνα με υπόμνημα του προέδρου του Σωματείου Εργαζομένων ΕΑΒ (ΣΕΕΑΒ) και άλλες πηγές, δεν διαθέτει πιστοποίηση για την εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130, ούτε και κατάλληλες εγκαταστάσεις και, επιπλέον, θα χρησιμοποιήσει υποδομές και εξοπλισμό της ΕΑΒ. Καταγγέλλεται επίσης ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι σφραγίδες των εναπομεινάντων πιστοποιημένων τεχνικών, ή και να χορηγηθούν παράνομα και με συνοπτικές διαδικασίες, παραγωγικές σφραγίδες της ΕΑΒ, προς τους ιδιώτες υπάλληλους".

Η ΕΑΒ που άλλοτε συντηρούσε C-130 ξένων χωρών σήμερα καθυστέρησε στη συντήρηση των C-130 με ευθύνη της Διοίκησης. Η καθυστέρηση έχει να κάνει με την πρωτοφανή υποστελέχωση και την έλλειψη ανταλλακτικών. Χαρακτηριστικές είναι οι πληροφορίες που μεταφέρει στο υπόμνημα του ο πρόεδρος του ΣΕΕΑΒ ότι:

Το τμήμα των C-130 απαρτιζόταν προ της οικονομικής κρίσης από 36 μηχανικούς, με τους πιο «άπειρους» να εργάζονται στα C-130 ήδη μία δωδεκαετία, κατέληξε σήμερα να αριθμεί 8 άτομα. Από αυτά τα 8 άτομα, οι 2 αποτελούν μέλη της παλαιάς φρουράς, ενώ οι υπόλοιποι είναι Συμβασιούχοι Ορισμένου Χρόνου. Κάποια από τα τμήματα απασχολούν μόλις 3-4 τεχνικούς, οι οποίοι εκτός από τα C-130, έχουν να αποδώσουν έργο και για τα υπόλοιπα αεροσκάφη της ΠΑ.

Το εξειδικευμένο και πολύτιμο προσωπικό της εταιρείας απομακρύνθηκε όταν το 2010, εφαρμόστηκε στο σύνολο του προσωπικού της εταιρίας περικοπή 25% επί των αποδοχών τους. Επιπλέον το 2013, επήλθε η πλήρης εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου και οι ετήσιες αποδοχές, συμπεριλαμβανομένων δώρων και επιδομάτων αδείας, μειώθηκε αθροιστικά κατά 50 έως 60%

Οι συνεχείς αρνητικές εξελίξεις, οδήγησαν την ΠΑ στην απαίτηση αφαίρεσης λειτουργικών εξαρτημάτων ακόμα και από τα ενταγμένα αεροσκάφη, ενώ τελούσαν υπό καθεστώς συντήρησης εντός της ΕΑΒ. Στην θέση αυτών, καθιερώθηκε να προωθούνται στην εταιρία τα απάρτια που είχαν εμφανίσει βλάβη, προκειμένου να επισκευαστούν εκ νέου, για να αξιοποιηθούν στον ενταγμένο φόρτο. Έτσι δημιουργήθηκε σταδιακά ένας αέναος και φαύλος κύκλος αφαιρο-τοποθετήσεων και επισκευών εξαρτημάτων, που οδήγησε σε τεράστιες καθυστερήσεις στις αποδόσεις των προγραμμάτων.

Η ΠΑ προωθούσε τα αεροσκάφη C-130 που συσσωρεύτηκαν στην 114 ΠΜ και παρέμεναν εκεί. Από αυτά τα παραμένοντα αεροσκάφη, τα οποία ήταν στην διάθεση της ΠΑ και όχι της ΕΑΒ, αποψιλώνονταν τακτικά υλικά, που σταδιακά έφτασαν τις εκατοντάδες σε αριθμούς.

Η ροή ανταλλακτικών για τα κατασκευαστικά προγράμματα του F-16 και του C130, αλλά και των αναβαθμίσεων των P-3 και F-16 Viper, παραμένει αθρόα. Αντίθετα όμως, για τα λοιπά προγράμματα της ΠΑ, τα υλικά αγοράζονται επιλεκτικά και με μέτρο. Αφθονία λοιπόν σε ανταλλακτικά για τα C-130, ακόμα δεν υπάρχει.

Επειδή τα παραπάνω ζητήματα ενώ είναι χρόνια, έχουν ενταθεί χωρίς βελτίωση και η Διοίκηση της κρατικής αεροπορικής βιομηχανίας και η πολιτική ηγεσία δεν έχει παρέμβει αποφασιστικά,

Επειδή κάθε σύγχρονη αεροπορική δύναμη εκτελεί το 51% τουλάχιστον του έργου συντήρησης, αναβαθμίσεων και υποστήριξης των αεροσκαφών της, η ίδια,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Πώς για την ικανοποίηση των παραγγελιών που έθετε η ΕΑΒ τόσα χρόνια για τα C-130 δεν υπήρχαν χρήματα και σήμερα θα διατεθούν χρήματα σε ιδιωτική εταιρεία για το ίδιο έργο;

Με ποια λογική αποφάσισε το ΔΣ της εταιρείας την ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία; Διαθέτει η ανάδοχος εταιρεία πιστοποίηση και εξουσιοδότηση από την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, για την εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130; Διαθέτει η ανάδοχος εταιρεία κατάλληλες εγκαταστάσεις και ειδικό εξοπλισμό-εργαλεία;

Εφόσον το τεχνικό έργο της ΕΑΒ καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας γιατί δεν προχωρά η Διοίκηση στην άμεση πρόσληψη εξειδικευμένου και καλά αμειβόμενου προσωπικού στην στρατηγικής σημασίας δημόσια βιομηχανία;

Υπάρχει επίσημο στρατηγικό πλάνο της Διοίκησης και του εποπτεύοντος Υπουργείου για την επαναφορά της ΕΑΒ στο πρότερο επίπεδο των αρχών του 2010 που ήταν σε θέση να παραδίδει συντηρημένα έως και 13 αεροσκάφη;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές,

Τσίπρας Γιώργος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βίτσας Δημήτρης

Γκιόλας Γιάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ηγουμενίδης Νίκος

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπαλάφας Γιάννης

Μπουρνούς Γιάννης

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαηλιού Γιώργος

Παππάς Νίκος

Ραγκούσης Γιάννης

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τζάκρη Θεοδώρα

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φωτίου Θεανώ

Χρηστίδου Ραλλία

Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι