(copyright: PIXABAY)
![Γ. Οικονόμου: «Χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις, σε μια σειρά από τομείς, έργα και βελτιώσεις στον Κηφισό» Γ. Οικονόμου: «Χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις, σε μια σειρά από τομείς, έργα και βελτιώσεις στον Κηφισό»](/datafiles/cms28318.jpg?width=)
Γ. Οικονόμου: «Χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις, σε μια σειρά από τομείς, έργα και βελτιώσεις στον Κηφισό»
Ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γ. Οικονόμου, παραχώρησε συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά FM» και τους δημοσιογράφους κ. Δημήτρη Τάκη και κ. Χριστίνα Κοραή, όπου αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις στον Κηφισό, και στην ακύρωση της συνάντησης του Πρωθυπουργού, κ. Κ. Μητσοτάκη, με τον Βρετανό Πρωθυπουργό, κ. R. Sunak.
Όσο αφορά τον Κηφισό, ο κ. Οικονόμου ανέφερε πως χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις:
«Η απάντηση είναι ξεκάθαρη και σαφής. Χρειάζονται δομικές παρεμβάσεις, σε μια σειρά από τομείς, έργα και βελτιώσεις στον Κηφισό, σε σημεία που οι λωρίδες στενεύουν. Οι αστυνομικοί και οι ειδικοί το αποκαλούν «φαινόμενο του μπουκαλιού», στενεύει δηλαδή σαν το λαιμό του μπουκαλιού ο δρόμος σε διάφορα σημεία, και της ανόδου και της καθόδου, και από εκεί εκκινούν τα μποτιλιαρίσματα.
Πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις, ενδεχομένως, σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση και τις ώρες της κυκλοφορίας συγκεκριμένων τύπων οχημάτων, εάν αυτό είναι εφικτό και εάν μπορεί να συμβεί αυτή και με μια σειρά από άλλα πράγματα.
Βεβαίως πρέπει να γίνουν και άλλες συζητήσεις και να υπάρξουν προβληματισμοί για ζώνες ταχείας κυκλοφορίας, ώστε να δούμε, στο πεδίο των αρμοδιοτήτων μας ο καθένας, τι πρέπει να κάνει.
Χθες, είχα μια συνάντηση με τον εκλεγμένο Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά. Τα ζητήματα ήταν ευρύτερα όσον αφορά στις στενές σχέσεις, τις συμπληρωματικές δράσεις της Κυβέρνησης στο πεδίο αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Περιφέρειας.
Μεγάλο κομμάτι της συζήτησης αποτέλεσε και ο Κηφισός και γενικότερα το κυκλοφοριακό της Αθήνας. Ο κ. Χαρδαλιάς είναι γνώστης της κατάστασης. Ενημερώθηκε από τη δική μας πλευρά και για ζητήματα που χρειάζεται η συνδρομή της Περιφέρειας σε ό,τι αφορά τεχνικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις.
Αυτό που αναδεικνύεται είναι ότι χρειάζεται ένα ολιστικό σχέδιο, με το χρόνο που αυτό απαιτεί για να γίνει.
Να δώσω κάποιους αριθμούς για να καταλάβετε τι είναι αυτό που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στον Κηφισό και γιατί ο δρόμος αυτός έχει περάσει εδώ και πάρα πολύ καιρό τις δυνατότητες αντοχής που είχε όταν σχεδιάστηκε.
Μόνο μεταξύ 2022 και 2023, η ημερήσια αύξηση των οχημάτων που περνούν τον Κηφισό υπολογίζεται γύρω στα 20.000-30.000 οχήματα.
Δηλαδή, το 2022 εκτιμάται ότι περνούσαν από τον Κηφισό 150.000-160.000 οχήματα την ημέρα, το 2023 είναι 170.000-190.000 οχήματα την ημέρα. Την ημέρα.
Σε ό,τι αφορά στις απομακρύνσεις οχημάτων, έχουμε 8-10 ακινητοποιήσεις καθημερινά. Μία ακινητοποίηση στον Κηφισό -εξαρτάται και σε ποιο σημείο θα γίνει και τι όχημα είναι- ό,τι και να κάνει κάποιος -τοποθετήσαμε γερανούς για να πηγαίνουν πιο γρήγορα, υπάρχουν οχήματα αποκατάστασης των βλαβών, μοτοσικλετιστές της Τροχαίας που ανεβοκατεβαίνουν- καταλαβαίνετε ότι χρειάζεται ώρα για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία.
Αν ανάμεσα σε αυτά τα οχήματα είναι βαρέα οχήματα, πρέπει να τα απομακρύνει ειδικός γερανός. Ο κόσμος που ταλαιπωρείται, αγανακτεί, καθυστερεί, πρέπει να έχει την πραγματική εικόνα της δομικής δυσκολίας που έχει αυτός ο δρόμος. Για αυτό και πρέπει να αναζητήσουμε συνολικά λύσεις, πέραν των όσων που μπορεί να κάνει η Τροχαία διευκολύνοντας τη ροή της κυκλοφορίας.
Αλλά και η Τροχαία κάπου πρέπει να τα πάει τα αυτοκίνητα. Αν μπλοκάρει ο δρόμος, αν στενεύουν οι λωρίδες, η Τροχαία δεν μπορεί να τον διαπλατύνει. Πάντοτε υπάρχουν μέτρα και παρεμβάσεις. Ήδη αυτή η παρέμβαση που έχουμε κάνει με τους γερανούς που βρίσκονται σε δύο σημεία του Κηφισού, έχει μειώσει τον χρόνο αντίδρασης σε ό,τι αφορά την απομάκρυνση οχημάτων, όμως το ζήτημα και του Κηφισού, αλλά και του κυκλοφοριακού, χρήζει μίας συνολικής παρέμβασης.
Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τον Κηφισό. Δείτε λίγο το ζήτημα του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος, όταν μπήκε στη ζωή μας, μπήκε για περιβαλλοντικούς λόγους. Τώρα το ζήτημα δεν είναι αυτό. Δηλαδή, στήσαμε έναν Δακτύλιο με τα μονά-ζυγά για να αντιμετωπίσουμε το νέφος, όχι το κυκλοφοριακό. Αργότερα ο Δακτύλιος έγινε μέτρο αντιμετώπισης ή μετριασμού του κυκλοφοριακού. Οι συνθήκες που έχουμε τώρα, με την τεχνολογία που εκπέμπει λιγότερους ρύπους, με το νέφος που δεν είναι το βασικό πρόβλημα, αλλά το κυκλοφοριακό είναι το βασικό πρόβλημα, κι εκεί ενδεχομένως να χρειάζονται διαφορετικές προσεγγίσεις.
Και η λειτουργία της Αθήνας, η συγκοινωνιακή, χρειάζεται να προσαρμοστεί σε αυτό, στο πώς ο Έλληνας δεν θα παίρνει το αυτοκίνητό του και θα χρησιμοποιεί περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Είναι ένα συνολικό και ολιστικό σχέδιο που πρέπει να δούμε, συνολικά για το κυκλοφοριακό, ειδικότερα για τον Κηφισό. Δεν υπάρχει περίπτωση το πρόβλημα να λυθεί αν δεν κάνουμε παρεμβάσεις κατασκευαστικές, βελτιωτικές, αν δεν βρούμε εναλλακτικές οδούς, αν δεν προχωρήσουμε με μελέτες για να βελτιωθεί η κατάσταση.
Η Τροχαία βρίσκεται σε διαρκή καταγραφή όλων των δεδομένων, καθώς ο ρόλος της εκεί μπορεί να είναι καθοριστικός. Δηλαδή ο τροχονόμος μπορεί να ρυθμίζει την κίνηση καλύτερα από το φανάρι, ανάλογα με την περίσταση. Σε κεντρικές αρτηρίες έχουμε βελτιωθεί σημαντικά στο κομμάτι αυτό.»
«Πολιτική αστοχία» χαρακτήρισε ο κ. Οικονόμου την στάση του Βρετανού Πρωθυπουργού, κ. Sunak:
«Αποτελεί απρέπεια -δίχως δεύτερη κουβέντα- που δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι σε έναν Ευρωπαίο Πρωθυπουργό συμμάχου χώρας, μιας χώρας με πολύ βαθιούς δεσμούς με τη Μεγάλη Βρετανία. Νομίζω ότι ήταν ο ορισμός της πολιτικής αστοχίας. Μπορεί ο καθένας να έχει της απόψεις του σε ό,τι αφορά τα Γλυπτά, αυτό δεν είναι ζήτημα διμερές. Είναι ζήτημα οικουμενικό, παγκόσμιο.
Η επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα, από όπου εκλάπησαν, η επανένωσή τους είναι ένα ζήτημα που δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά ακουμπά τον παγκόσμιο πολιτισμό, ανθρώπους, κοινωνίες παντού στον κόσμο, της Μεγάλης Βρετανίας συμπεριλαμβανομένης, όπως βλέπουμε από δημόσιες δηλώσεις, μετρήσεις κοινής γνώμης, από τοποθετήσεις δημοσιογράφων σε ΜΜΕ.
Ήταν μία εξαιρετικά άστοχη κίνηση και αυτό αποδεικνύεται και από τις αντιδράσεις που υπάρχουν όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παντού.
Μου δημιουργήθηκε η αίσθηση, από τις αντιδράσεις που είδα, ότι σοκαρίστηκε η κοινή γνώμη, το οικοσύστημα που ασχολείται, με την ακατανόητη απόφαση του Βρετανού Πρωθυπουργού.»
Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Έκτακτο: Ξέσπασε φωτιά στην Ασωπία Βοιωτίας
Στις 17:30 ειδοποιήθηκε η πυροσβεστική πως ξέσπασε φωτιά σε περιοχή της Ασωπίας. Συγκεκριμένα η φωτιά βρίσκεται σε έναν λόφο
Με απόφαση Σπανού εγκρίθηκε η Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης των Δήμων Λεβαδέων, Θηβαίων και Αλιάρτου - Θεσπιέων
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, σε ανακοίνωσή της, έκανε γνωστό πως με απόφαση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Φάνη...
Ο Γ. Σαρακιώτης έφερε στη Βουλή την επιστολή διαμαρτυρίας του Εμπορικού Συλλόγου Σπερχειάδας
Ο Βουλευτής του νομού Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιάννης Σαρακιώτης, μέσα από κοινοβουλευτική του παρέμβαση...
Μέτρα για την προφύλαξη των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων στη Στερεά Ελλάδα
Ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνοτροφίας & Αλιείας, κ. Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, σε ανακοίνωσή...
Γ. Πούλου: «Μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή της επιδότησης του προγράμματος νέας επιχειρηματικότητας ΔΥΠΑ»
Η Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώτα Πούλου, κατέθεσε Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας...
Ε.Κ.Λ.: «Όλοι στη σύσκεψη την Τετάρτη 3 Ιουλίου στο γήπεδο μπάσκετ του οικισμού της ΛΑΡΚΟ»
Το Εργατικό Κέντρο Λιβαδειάς, έκανε γνωστό πως θα συμμετέχει στη σύσκεψη συνδικαλιστικών οργανώσεων και φορέων την Τετάρτη...
Μεγάλη διάκριση για την Θηβαία Δρ. Ελένη Κόλλια στον Εθνικό Διαγωνισμό ECOTROPHELIA 2024
Επιτυχία και καινοτομία αναδείχθηκαν στον Εθνικό Διαγωνισμό Οικολογικών - Καινοτόμων Προϊόντων Διατροφής ECOTROPHELIA 2024...
Έρχονται ισχυρές βροχές και καταιγίδες στη Στερεά Ελλάδα
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, έκανε γνωστό πως η Ε.Μ.Υ. εξέδωσε...
Σωματείο Εργαζομένων ΛΑΡΚΟ: «Οι εργαζόμενοι της ΛΑΡΚΟ θέλουμε δουλειά, καμίνια μηχανές να ανάψουνε ξανά. Το νομοσχέδιο έκτρωμα θα μείνει στα χαρτιά.»
Το Σωματείο Εργαζομένων ΛΑΡΚΟ, εξέδωσε πρόκληση-κάλεσμα για σύσκεψη των συνδικαλιστικών οργανώσεων, Λαϊκών Φορέων...