ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτίαΣτόχος της Κυβέρνησης η εδραίωση εργαζομένων με μειωμένες δυνατότητες ευελιξίας και προσαρμογής, σύμφωνα με τον Γ. Μουλκιώτη

Στόχος της Κυβέρνησης η εδραίωση εργαζομένων με μειωμένες δυνατότητες ευελιξίας και προσαρμογής, σύμφωνα με τον Γ. Μουλκιώτη

Στόχος της Κυβέρνησης η εδραίωση εργαζομένων με μειωμένες δυνατότητες ευελιξίας και προσαρμογής, σύμφωνα με τον Γ. Μουλκιώτη

Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2024

Γιώργος Πέππας

Ο Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., κ. Γ. Μουλκιώτης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, στα πλαίσια της συζήτησης του ν/σ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, όπου ανέφερε αρχικά ότι το πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που επικοινωνιακά πλασάρεται ως «το επιστέγασμα μιας συστηματικής μεταρρυθμιστικής προσπάθειας των τελευταίων πέντε ετών», ενώ στη συνέχεια υποστήριξε πως στην ουσία αποδεικνύει την έλλειψη αποτελεσμάτων της δήθεν ολοκληρωμένης προσπάθειας αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, που θεσμοθέτησε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τρία χρόνια πριν.

Μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Μουλκιώτης σημείωσε ότι:

•Τα δεδομένα είναι αμείλικτα: ένας στους τρεις Έλληνες, ηλικίας 25-29 ετών, που είναι απόφοιτος επαγγελματικής εκπαίδευσης βρίσκεται μέσα στην πρώτη τριετία από την αποφοίτησή του χωρίς εργασία και εκτός προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης.

•Η συνεχής και κατά προτεραιότητα επένδυση στην παιδεία και στην γνώση αποτελεί κοινή παραδοχή, προκειμένου να ανταποκριθούμε ως χώρα στις διεθνείς εξελίξεις και να αξιοποιήσουμε τη ραγδαία εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, ώστε να συμβάλουν στη δυναμική που χρειάζεται η χώρα μας σε όλη την παραγωγική αλυσίδα.

•Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η επαγγελματική εκπαίδευση έχει ένα ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο: να δώσει εφόδια ζωής στους νέους και στις νέες, ώστε να έχουν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας, μια ανταπόκριση που να εξασφαλίζει το εργασιακό τους μέλλον και ταυτόχρονα να συμβάλλει στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της χώρας.

•Το νομοθέτημα επιτείνει τις παθογένειες της επαγγελματικής εκπαίδευσης, δίνοντας διαφορετική βαρύτητα στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, με σαφές προβάδισμα στην κατάρτιση.

•Υποβαθμίζει τα ΕΠΑΛ από την νέα δομή της ελληνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και οδηγεί στον μαρασμό του θεσμού του μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας ΕΠΑΛ που μεταφέρεται στην Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης/Κατάρτισης.

•Αναβαθμίζει μόνο κατ’ όνομα τα ΙΕΚ δημιουργώντας ένα προβληματικό οργανωτικό πλαίσιο από το οποίο απουσιάζει η πρόβλεψη χρηματοδότησης για τα δημόσια ΙΕΚ και ενισχύονται τα ιδιωτικά.

•Υποβαθμίζει τα Ε.Σ.Κ και τα ΕΠΑ.Σ, θεσμοί με βαθιές ιστορικές ρίζες στην ελληνική κοινωνία και εξοντώνει την πλειοψηφία των μικρών και μικρομεσαίων ΚΕΚ προς όφελος των μεγάλων συγκροτημάτων.

•Δημιουργεί ένα υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο στο πρόσωπο του Υπουργού Παιδείας, καθώς πλήθος ζητημάτων μεταφέρεται στην αρμοδιότητά του μέσω εξουσιοδοτικών διατάξεων.

Τέλος, ο Γιώργος Μουλκιώτης υπογράμμισε ότι τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη αποδεικνύουν ότι, στην πραγματικότητα, στόχος της είναι η εδραίωση εργαζομένων με μειωμένες δυνατότητες ευελιξίας και προσαρμογής.

Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι