ΑρχικήΕιδήσειςΣτερεά ΕλλάδαΝα δοθεί τέλος στη φημολογούμενη υποβάθμιση του Αγίου Κωνσταντίνου ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας ο Γιάννης Σαρακιώτης

Να δοθεί τέλος στη φημολογούμενη υποβάθμιση του Αγίου Κωνσταντίνου ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας ο Γιάννης Σαρακιώτης

Να δοθεί τέλος στη φημολογούμενη υποβάθμιση του Αγίου Κωνσταντίνου ζητά από το Υπουργείο Ναυτιλίας ο Γιάννης Σαρακιώτης

Τετάρτη, 17 Απριλίου 2024

Σπύρος Πέππας

Ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Συντονιστής Επιτροπών Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Σαρακιώτης, αντιδρά με παρέμβαση σε έντονες φήμες για την απουσία πλοίου που να συνδέει τον ?γιο Κωνσταντίνο με τις Σποράδες τη φετινή τουριστική περίοδο. Υπογραμμίζει τη στρατηγική σημασία του εκσυγχρονισμού του λιμένα του Αγίου Κωνσταντίνου και επισημαίνει την ανάγκη για προστασία της τοπικής οικονομίας από δυσμενείς εξελίξεις.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του κ. Σαρακιώτη:

Αν υφίσταται πιθανότητα να μην υπάρχει πλοίο στον ?γιο Κωνσταντίνο που να συνδέεται με τις Σποράδες τη φετινή τουριστική περίοδο, ζητά να ενημερωθεί μέσω κοινοβουλευτικής παρέμβασής του ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Συντονιστής Επιτροπών Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Σαρακιώτης, με αφορμή σχετική έντονη φημολογία.

Στο κείμενο της ερώτησής του, ο Βουλευτής Φθιώτιδας επισημαίνει ότι, ενδεχόμενη ύπαρξη τέτοιας πιθανότητας έρχεται στον αντίποδα των όσων ισχυρίζονται τα Κυβερνητικά στελέχη περί οικοδόμησης αναπτυξιακής δυναμικής στην περιοχή μας, αλλά ταυτόχρονα υπονομεύουν έργα στρατηγικής σημασίας για τη Φθιώτιδα, όπως αυτό του εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του Λιμένα Αγίου Κωνσταντίνου, έργο προϋπολογισμού 9,8 εκατ. ευρώ που εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το 2016 από την Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σε εφαρμογή της υπ’ αριθ. 67322/21-06-2016 Απόφασης του τότε Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Παράλληλα, τονίζει ότι πιθανή μη ύπαρξη σχετικού δρομολογίου που να συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα και τη Φθιώτιδα με τις Σποράδες, συνιστά υποβάθμιση του Λιμένα Αγίου Κωνσταντίνου και της τοπικής οικονομίας, η οποία δεν συνάδει με τα λεγόμενα του κ. Μητσοτάκη στις πρόσφατες επισκέψεις που πραγματοποίησε στη Φθιώτιδα. Ειδικότερα, μνημονεύει τις δηλώσεις που περιέχονται στην επίσημη ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού στις 27.03.2023, σύμφωνα με την οποία «οι αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις θα μπορούν να υποδεχτούν επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία μήκους έως 100 μέτρων και υδροπτέρυγα, βελτιώνοντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Στερεάς Ελλάδας με τα νησιά των Σποράδων.», ενώ επικαλείται και απόσπασμα ανακοίνωσης της 23ης.11.2023, όπου και γίνεται λόγος για τη μεγάλη στρατηγική σημασία του λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου για την ανάπτυξη της περιοχής.

Σε δήλωσή του για το παραπάνω ζήτημα ο Συντονιστής Επιτροπών Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - Προοδευτική Συμμαχία, σημειώνει:

«Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Κυβέρνηση και τα στελέχη της στην περιοχή επιδόθηκαν σε μία επικοινωνιακού χαρακτήρα οικειοποίηση έργων της Κυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - Προοδευτική Συμμαχία. Έργων που διέπονταν από στρατηγική ενόραση και τα οποία ήρθαν να οικοδομήσουν εν τοις πράγμασι αναπτυξιακή δυναμική στην περιοχή μας, όπως αυτό του εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του Λιμένα Αγίου Κωνσταντίνου.

Η έντονη φημολογία περί μη ύπαρξης πλοίου που συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα και τη Φθιώτιδα με τις Σποράδες, στο πλαίσιο αιτήματος από πλευράς της ιδιωτικής εταιρείας προς το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει να λάβει τέλος, καθώς όχι μόνο δεν συνάδει με τις δημόσιες τοποθετήσεις του ιδίου του κ. Μητσοτάκη, αλλά ναρκοθετεί την προσπάθεια που καταβλήθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα για την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής. Ενδεχόμενη δυσμενής εξέλιξη θα υποβαθμίσει μία κομβικής σημασίας υποδομή, όπως αυτή του Λιμένα του Αγίου Κωνσταντίνου και θα επιφέρει καίριο πλήγμα στην τοπική οικονομία. Υποχρέωση της Κυβέρνησης είναι η αποτροπή της.»

Ακολουθεί η ερώτηση του κ. Σαρακιώτη:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Υποβάθμιση του λιμένα του Αγίου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας και της ευρύτερης περιοχής σε περίπτωση της φημολογούμενης τροποποίησης δρομολογιακής γραμμής»

Στην περιοχή του Αγίου Κωνσταντίνου Φθιώτιδας η Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δρομολόγησε μεγάλα έργα υποδομής σε εναρμόνιση με εισηγήσεις που είχαν ως στόχο να αναδείξουν και να ενισχύσουν την αναπτυξιακή δυναμική της περιοχής αλλά και ευρύτερα της Λοκρίδας και της Φθιώτιδας. Ένα εξ αυτών ήταν ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του Λιμένα του Αγίου Κωνσταντίνου, έργο προϋπολογισμού 9,8 εκατ. ευρώ, το οποίο και εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το 2016 από την Κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., σε εφαρμογή της υπ’ αριθ. 67322/21-06-2016 Απόφασης του τότε Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Μάλιστα, στην προσπάθειά του να οικειοποιηθεί αυτό το έργο ο κ. Μητσοτάκης, κατά την από 23 Νοεμβρίου 2023 επίσκεψή του στην περιοχή της Φθιώτιδας, ανάμεσα σε άλλα, δήλωσε ότι: «Έγινε πιστεύω εκτενής αναφορά στην μεγάλη στρατηγική σημασία του λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου για την ανάπτυξη της περιοχής. Συγκρατώ το γεγονός ότι ήδη φέτος το καλοκαίρι υπήρξε ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο πολύ πιο εύκολη την σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας, αλλά και κατά προέκταση της Αττικής και της Αθήνας με τις Σποράδες και προσφέροντας ένα λιμάνι εξαιρετικά ανταγωνιστικό στο λιμάνι του Βόλου, για να φτάσει κανείς εύκολα σε έναν τουριστικό προορισμό, ο οποίος φαίνεται να είχε πολύ μεγάλη δυναμική ανάπτυξης.»1 Ενώ λίγους μήνες πριν (27 Μαρτίου 2023), σε Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε από το Γραφείο του Πρωθυπουργού αναφέρονταν ότι: «οι αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις θα μπορούν να υποδεχτούν επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία μήκους έως 100 μέτρων και υδροπτέρυγα, βελτιώνοντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Στερεάς Ελλάδας με τα νησιά των Σποράδων».

Στο ίδιο πλαίσιο, από 2 Ιουνίου 2023, η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Φθιώτιδας, σε ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Σήμερα 2 Ιουνίου 2023 στις 10:00, το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο “CAT I” της Magic Sea Ferries αναχωρεί από τον αναβαθμισμένο Λιμένα του Αγίου Κων/νου, όπου θα μεταφέρει τους πρώτους 500 επιβάτες προς τις Σποράδες. Με μεταφορική ικανότητα 1.000 επιβατών, καθώς και 200 οχημάτων, το CAT Ι είναι ένα σύγχρονο καταμαράν με υπηρεσιακή ταχύτητα 30 kn. Την ερχόμενη Δευτέρα, θα αποβιβάσει στον λιμένα 800 επιβάτες! Η δρομολόγηση του CAT I, όπως αναφέρεται, έρχεται να αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες στις θαλάσσιες μεταφορές, μεταφέροντας επιβάτες καθημερινά από τον ?γιο Κωνσταντίνο στη Σκιάθο σε 2 ώρες και 5 λεπτά, στη Σκόπελο σε 3 ώρες και 5 λεπτά και στην Αλόννησο σε 3 ώρες και 45 λεπτά, άνετα και ευχάριστα. Το περιμέναμε και πέρυσι αλλά φέτος κατάφερε να είναι κοντά μας. Μία εξέλιξη που ικανοποιεί τόσο τους πολίτες της τοπικής κοινωνίας αλλά και την ευρύτερη Φθιώτιδα αφού αναβαθμίζονται σημαντικά οι μεταφορές από και προς αυτήν. Μετά από 3 χρόνια ο λιμένας του Αγίου Κων/νου απόκτησε την τελική του μορφή καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες του έργου αρχικού Προϋπολογισμού 9,8 εκ. ευρώ, το οποίο υλοποιήθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, για λογαριασμό του Λιμενικού Ταμείου Φθιώτιδας. Ένα εμβληματικό έργο, το οποίο με τα χαρακτηριστικά του καθιστά τον Νόμο Φθιώτιδας ως έναν ισχυρό “κόμβο” στον κόσμο των μεταφορών, και εισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της περιοχής.»

Εντούτοις, πληροφορίες κάνουν λόγο για ήδη τεθείσα υπ’ όψη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πρόθεση ή/και αίτημα της εταιρείας που εκτελεί τα δρομολόγια από ?γιο Κωνσταντίνο προς τη Σκιάθο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο και το Μαντούδι να εξασφαλίσει την έγκριση της τροποποίηση της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής και της δρομολογιακής περιόδου μετακίνησης των ακτοπλοϊκών μέσων, και εφεξής να εκτελεί το δρομολόγιο Λαύριο, Κέα, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο και Μήλο. Ενδεχόμενη έγκριση και υλοποίηση αυτής της εξέλιξης θα συνιστά, εκ των πραγμάτων, υπονόμευση των προσπαθειών που διενεργήθηκαν κατά το παρελθόν για την ανάδειξη της μεγάλης στρατηγικής σημασίας του λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου και του κομβικού ρόλου που επιτελεί η περιοχή στον τομέα των μεταφορών, της ακτοπλοΐας και του τουρισμού. Παράλληλα, εκτιμάται ότι, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, αφού η μείωση της τουριστικής κίνησης από και προς τον λιμένα θα σημάνει, εκ των πραγμάτων, και την καταβαράθρωση των εισοδημάτων πολλών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Επειδή, ενδεχόμενη έγκριση από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της φημολογούμενης πρόθεσης ή/και πιθανού αιτήματος της εταιρείας να προβεί σε τροποποίηση της ως άνω αναφερόμενης δρομολογιακής γραμμής δεν ερείδεται βάσει και των αναφερομένων στην από 27.03.2023 ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού και τα εκ μέρους του δηλούμενα, σύμφωνα με τα οποία «οι αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις θα μπορούν να υποδεχτούν επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία μήκους έως 100 μέτρων και υδροπτέρυγα, βελτιώνοντας τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Στερεάς Ελλάδας με τα νησιά των Σποράδων».

Επειδή, ενδεχόμενη έγκριση από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της φημολογούμενης πρόθεσης ή/και πιθανού αιτήματος της εταιρείας να προβεί σε τροποποίηση της ως άνω αναφερόμενης δρομολογιακής γραμμής θα έρθει σε αντιδιαστολή με τα από 23.11.2023 εκ μέρους του Πρωθυπουργού αναφερόμενα περί «μεγάλης στρατηγικής σημασίας του λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου για την ανάπτυξη της περιοχής».

Επειδή, το γεγονός της ιδιαίτερα αυξημένης κίνησης στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου, όπως αναφέρθηκε από τον Πρωθυπουργό, κατά την από 23.11.2023 δημόσια τοποθέτησή του δεν δικαιολογεί ενδεχόμενη έγκριση από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της φημολογούμενης πρόθεσης ή/και πιθανού αιτήματος της εταιρείας να προβεί σε τροποποίηση της ως άνω αναφερόμενης δρομολογιακής γραμμής.

Επειδή, ενδεχόμενη έγκριση από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της φημολογούμενης πρόθεσης ή/και πιθανού αιτήματος της εταιρείας να προβεί σε τροποποίηση της ως άνω αναφερόμενης δρομολογιακής γραμμής θα συνιστά εξέλιξη, η οποία τίθεται στον αντίποδα δημόσιων τοποθετήσεων Κυβερνητικών στελεχών που έχουν αναφέρει ότι στη Φθιώτιδα αναπτύσσεται ιδιαίτερη θετική δυναμική σε όλο το φάσμα του τομέα των δημόσιων υποδομών και όχι μόνο, αλλά και ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για δυναμική προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης, της κοινωνικής συνοχής και της συνολικής της ισχύος.

Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:

1. Επιβεβαιώνει την υποβολή επίσημου αιτήματος από πλευράς της ιδιωτικής εταιρείας περί έγκρισης της τροποποίησης δρομολογιακής γραμμής και της δρομολογιακής περιόδου μετακίνησης ακτοπλοϊκών μέσων από ?γιο Κωνσταντίνο προς τη Σκιάθο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο και το Μαντούδι στη γραμμή Λαύριο, Κέα, Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο και Μήλο;

2. Εφόσον υφίσταται τέτοιο αίτημα, και λαμβάνοντας υπ’ όψη τα ως άνω εκτιθέμενα, προτίθεται να προβεί στην έγκρισή του;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Σαρακιώτης Ιωάννης