ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτίαΓιώτα Πούλου: «Να μπει τέλος στον κατήφορο του κράτους δικαίου!»

ΒΟΙΩΤΙΑ

#TAGS: Γιώτα Πούλου  ΣΥΡΙΖΑ 

Γιώτα Πούλου: «Να μπει τέλος στον κατήφορο του κράτους δικαίου!»

Γιώτα Πούλου: «Να μπει τέλος στον κατήφορο του κράτους δικαίου!»

Τετάρτη, 8 Μαΐου 2024

Γιώργος Πέππας

Η Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώτα Πούλου, τοποθετήθηκε στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπ. Δικαιοσύνης, που αφορούσε τον νέο δικαστικό χάρτη. Η κ. Πούλου, όπως ανέφερε σε σχετική της ανακοίνωση, επεσήμανε «την προχειρότητα στη σύνταξή του, την απουσία επαφής με την δικαστηριακή πραγματικότητα, την έπαρση και την αλαζονεία μιας κυβέρνησης που νομοθετεί ερήμην της κοινωνίας και την παρωδία διαβούλευσης με τους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες που έχουν δίκαια ξεσηκωθεί.»

Η κ. Πούλου, κατά την ομιλία της κατήγγειλε «τη πολιτική της κυβέρνησης, που υποδαυλίζει έριδες μεταξύ γειτονικών πόλεων, αναφερόμενη και πάλι ιδιαίτερα στην περίπτωση της Θήβας και της Λιβαδειάς. Υπογράμμισα ότι οι τεκμηριωμένες θέσεις που κατέθεσε ο Δήμος Θηβαίων και ο Δικηγορικός Σύλλογος Θήβας στη Βουλή υπέρ της διατήρησης και αναβάθμισης του Πρωτοδικείου Θήβας, εκφράζουν τα δίκαια αιτήματα όλων των φορέων και των πολιτών της περιοχής.»

Τέλος, η κ. Βουλευτής κάλεσε τον κ. Φλωρίδη «να ανακαλέσει, έστω και την ύστατη στιγμή, την απαράδεκτη απόφαση υποβάθμισης του Πρωτοδικείου της Θήβας, ώστε να παραμείνουν ως έχουν και τα δύο Πρωτοδικεία της Βοιωτίας και μάλιστα να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο, όπως προβλέπει και η σχετική τροπολογία που κατέθεσα από κοινού με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.»

Η ομιλία Γιώτας Πούλου στην Ολομέλεια της Βουλής, 30/04/24, ΣΝ για τον Νέο Δικαστικό Χάρτη:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι φανερό ότι η Κυβέρνηση των δήθεν αριστερών και των μεταρρυθμιστών θέλει να απλώσει όλη την παλέτα του τρόπου με τον οποίο πολιτεύεται και νομοθετεί για να δώσει στην κοινωνία ένα ολοκληρωμένο δείγμα των καταστροφικών πολιτικών της. Αναφέρω μερικά ενδεικτικά παραδείγματα της προηγούμενης μόλις εβδομάδας εν μέσω των ημερών του Πάσχα. Ενώ ο λαός μας πλήττεται από την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια η Κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτα το έργο της.

Έρχομαι τώρα στην ιδιωτικοποίηση του νερού της Θεσσαλίας. Η Κυβέρνηση ψήφισε μόνη της ένα μοντέλο διαχείρισης από μία ανώνυμη εταιρεία με δήθεν δημόσιο χαρακτήρα. Είναι θέμα χρόνου, βέβαια, να μεταβιβαστεί στα ιδιωτικά συμφέροντα που συνέταξαν μία έκθεση, στην οποία μάλιστα περιγράφουν ακόμα και τις παχυλές αμοιβές των στελεχών τους που θα αναλάβουν τη διαχείριση των υδάτων της Θεσσαλίας, ένα μοντέλο που θα επεκταθεί στα νερά όλων των περιοχών της χώρας. Ωστόσο, δεν περιορίστηκε μόνον εκεί. Παραχώρησε τη διαχείριση των δασών στους ιδιώτες απομακρύνοντας τους δήμους, από τους οποίους επιπλέον αφαίρεσε και πόρους, κάτι που γνωρίζουμε όλοι, από την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.

Δεύτερο παράδειγμα η τροπολογία που κατάρτισε μόλις χθες ο Υπουργός Υγείας σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ενώ μόλις πριν έναν μήνα είχε ψηφίσει πάλι μόνη της η Κυβέρνηση άλλο νομοσχέδιο του δικού του Υπουργείου με το οποίο επέτρεπε στους γιατρούς του ΕΣΥ να εργάζονται εκτός ΕΣΥ, καταργώντας έτσι την αποκλειστική εργασία των γιατρών στον δημόσιο φορέα υγείας.

Με τη χθεσινή τροπολογία έκανε και το αντίστροφο, καθώς επιτρέπει έναντι τιμήματος φυσικά στους ιδιώτες γιατρούς να χρησιμοποιούν τα δημόσια νοσοκομεία για τη δική τους πελατεία. Στο μυαλό του έπρεπε η ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ να είναι αμφίδρομη για να είναι πλήρης. Κι έτσι έβαλε την ταφόπλακα στο ΕΣΥ. Γι’ αυτό και αυτονόητα καταθέσαμε ένσταση αντισυνταγματικότητας γι’ αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση. Βέβαια, ο Υπουργός επαίρεται για το έργο του και το λανσάρει ως σημαντικό τμήμα του μεγάλου μεταρρυθμιστικού project της Νέας Δημοκρατίας.

Τρίτο παράδειγμα η πολύ περίεργη υπόθεση της διάρρηξης του γραφείου του Διευθυντή της Διεύθυνσης Εκλογών του Υπουργείου Εσωτερικών την ίδια μέρα που εκδόθηκε το περίφημο πόρισμα του εσωτερικού ελέγχου, της ελεγχόμενης μονάδας εσωτερικού ελέγχου, θα πω, για το σκάνδαλο των διαρροών προσωπικών δεδομένων εκλογέων κατοίκων εξωτερικού. Αναρωτιέμαι αν η κ. Κεραμέως θα μας καλέσει να περιμένουμε και πάλι υπομονετικά και το δεύτερο πλέον πόρισμα. Η κ. Κεραμέως, η οποία κρύβεται επιμελώς, δεν έχει δώσει απαντήσεις ούτε για το τι ακριβώς συνέβη ούτε για το αν σχετίζεται η διάρρηξη με την υπόθεση της διαρροής των προσωπικών δεδομένων ούτε για το τι έκανε και τι σκοπεύει να κάνει για τη διασφάλιση του αδιάβλητου των ευρωεκλογών. Θα αναγκαστεί, όμως, να δώσει απάντηση στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής μετά το σχετικό αίτημά μας.

Δυστυχώς η μεγάλη, επίσης, δήθεν μεταρρύθμιση της επιστολικής ψήφου δεν απέδωσε τα αναμενόμενα με ευθύνη του Υπουργείου και του Κόμματος της Νέας Δημοκρατίας που με τη διαρροή προσωπικών δεδομένων των πολιτών κατάφεραν να αποτρέψουν πολλούς εκλογείς του εξωτερικού να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους παρά τη δαπανηρή διαφημιστική καμπάνια και τα δαπανηρά, θα έλεγα, ταξίδια των Υπουργών Εσωτερικού. Όχι μόνο δεν κατάφεραν να τους πείσουν, αλλά, όπως γνωρίζουμε, εκατοντάδες πολίτες έχουν ήδη καταθέσει αγωγές αποζημίωσης εναντίον του ελληνικού δημοσίου.

Αυτά, όμως, τα θέματα που άπτονται της λειτουργίας της Δημοκρατίας θα μας απασχολήσουν, νομίζω, συχνά και έντονα μέχρι τις ευρωεκλογές του Ιουνίου. Πολλοί είναι τελικά οι άριστοι μεταρρυθμιστές που διαγκωνίζονται μάλιστα μεταξύ τους με προχειρογραφήματα για το ποιος θα είναι ο πιο αποτελεσματικός καταστροφέας της κοινωνίας.

Και έρχομαι τώρα στο παρόν νομοσχέδιο. Αλήθεια, τι μεταρρυθμιστικός οίστρος είναι αυτός, κύριε Υπουργέ της Δικαιοσύνης; Ζηλώσατε τη δόξα ενός Τρικούπη και ενός Βενιζέλου, αλλά φέρνετε στη Βουλή μια μεταρρύθμιση- καρικατούρα, την οποία μάλιστα συνοδεύετε με την προσωπική σας περισσή έπαρση και αλαζονεία. Οι εκφράσεις σας, όπως «όποιος τα βάζει με το κράτος ισοπεδώνεται», «όποιος μιλάει για τα μπάζα των Τεμπών είναι για τα μπάζα» ή «ο κ. Βαρτζόπουλος εκφράζει την επιστημονική του άποψη» στη συζήτηση για τις γυναικοκτονίες θα σας χαρακτηρίζουν εσαεί στον πολιτικό σας βίο. Επίσης, όμως, θα σας χαρακτηρίζουν τα ψεύδη σας, ότι δήθεν οι ποινές που επιβλήθηκαν για την τραγική υπόθεση των πυρκαγιών στο Μάτι οφείλονται στη νομοθεσία της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ενώ γνωρίζετε κι εσείς ότι εσείς, κ. Φλωρίδη, επαναφέρατε με τον ν. 5090/2024 την εξαγορά των ποινών με τον Ποινικό Κώδικα του 2019. Οι υπεύθυνοι θα ήταν τουλάχιστον στην φυλακή.

Κύριοι Υπουργοί της Δικαιοσύνης, δεν ακούτε κανέναν. Ούτε την Αντιπολίτευση ούτε την αυτοδιοίκηση ούτε τις τοπικές κοινωνίες ούτε τους επιστημονικούς νομικούς φορείς. Έχουν κατατεθεί δεκάδες υπομνήματα τεκμηριωμένα και με σοβαρά επιχειρήματα, διαμαρτύρονται, κινητοποιούνται και εσείς κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε, γιατί διακατέχεστε από την αλαζονεία της κατοχής του προνομίου της μοναδικής αλήθειας και νομοθετείτε με βάση εισηγήσεις και μελέτες κάποιων ειδικών συμβούλων της παγκόσμιας τράπεζας, χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα των δικαστηρίων της χώρας.

Διότι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ανεξάρτητα από τις πολιτικές διαφορές που έχουμε με τη φιλοσοφία του, πρόκειται για ένα αληθινά κακό νομοσχέδιο, κακογραμμένο και ελλιπέστατο, λες και είναι ειδικά σχεδιασμένο όχι για να λύσει προβλήματα, αλλά για να προκαλέσει πολύ περισσότερα. Και αυτό ακριβώς θα συμβεί. Να είμαστε έτοιμοι για δεκάδες τροποποιήσεις και αλλαγές το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, όταν θα διαπιστώνει και ο κύριος Υπουργός ότι είναι ανεφάρμοστο, παρά τις περί του αντιθέτου δικαιολογίες του κ. Φλωρίδη.

Όχι, κύριε Φλωρίδη, δεν είναι λογικό να τροποποιείται κάθε τρεις και λίγο η νομοθεσία, γιατί αυτό αποδεικνύει ότι είναι γονατογράφημα και όχι μεταρρύθμιση. Είναι ένα νομοσχέδιο που δημιουργεί πρωτοδικεία δεύτερης κατηγορίας καταδικασμένα σε μαρασμό. Οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην απονομή της δικαιοσύνης και σε ακριβότερη και δυσκολότερη πρόσβαση στη δικαιοσύνη για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Και, δυστυχώς, θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη ερήμωση της ελληνικής περιφέρειας. Οι τοπικές κοινωνίες γνωρίζουν ότι εκεί που σήμερα κλείνει ένα ειρηνοδικείο και υποβαθμίζεται ένα πρωτοδικείο, αύριο θα συγχωνευθεί ή θα κλείσει ένα νοσοκομείο, ένα κέντρο υγείας ή ένα σχολείο.

Είναι ένα νομοσχέδιο που αναμοχλεύει, επίσης, έριδες και διχασμούς μεταξύ τοπικών κοινωνιών. Αναφέρομαι εδώ ιδιαίτερα στην περίπτωση της Θήβας και της Λιβαδειάς. Υποβαθμίζετε το Πρωτοδικείο της Θήβας και βάζετε δύο πόλεις ισοδύναμες πληθυσμιακά και με ανάλογες προοπτικές ανάπτυξης, που ταυτόχρονα έχουν και οι δύο μεγάλο όγκο δικαστικής εργασίας, σε μια αναίτια αντιπαράθεση για το ποια θα είναι η καταλληλότερη πόλη για την κεντρική έδρα.

 Σας διαβεβαιώνουμε, λοιπόν -κύριε Πρόεδρε, παρακαλώ την ανοχή σας- ότι ολόκληρη η Βοιωτία έχει ξεσηκωθεί γι’ αυτό το θέμα και όχι μόνο η Θήβα. Και οι κινητοποιήσεις-διαμαρτυρίες των συλλογικών φορέων δεν θα σταματήσουν αν δεν αναιρέσετε αυτή την αληθινά ακατανόητη και αχρείαστη απόφαση. Είναι προφανές ότι πρέπει να παραμείνουν ως έχουν και τα δύο πρωτοδικεία της Βοιωτίας και μάλιστα να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο. Θα καταθέσουμε σχετική τροπολογία, αλλά δεν ελπίζουμε ότι θα μας ακούσετε. Τα επιχειρήματά σας περί δήθεν επιτάχυνσης της απονομής της δικαιοσύνης τα αποδόμησαν όλοι οι φορείς. Επιπλέον, όμως, δεν αναφέρετε κανένα στοιχείο για το κόστος μετακίνησης των δικαστών, έστω κατά προσέγγιση, αλλά και ποιο θα είναι εν τέλει το δημοσιονομικό όφελος.

Κυρίες και κύριοι, πολλές περιοχές της χώρας είναι ανάστατες και ανήσυχες για τις επιπτώσεις της νομοθέτησης της Νέας Δημοκρατίας. Κατά τη γνώμη μας, δίκαια έχουν ξεσηκωθεί, γιατί πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που όχι μόνο δεν αναβαθμίζει τον πρώτο βαθμό δικαιοδοσίας, αλλά τον υποβαθμίζει ακόμη περισσότερο. Γι’ αυτό είμαστε αντίθετοι στη συλλήβδην κατάργηση των ειρηνοδικείων που θα οδηγήσει σε μαρασμό ολόκληρες περιοχές, ιδίως περιοχές απομακρυσμένες και με δύσκολη πρόσβαση, όπως νησιά και ορεινές κοινωνίες. Πρόκειται για κατάργηση που αντιβαίνει στη σύγχρονη διεθνή και ευρωπαϊκή δικαιική πρακτική, αν και η Κυβέρνηση είναι ιδιαίτερα επιλεκτική στα ευρωπαϊκά πρότυπα που ακολουθεί, αφού αναφέρεται μόνο στα παραδείγματα όπου έχει καταργηθεί ο θεσμός του ειρηνοδίκη, χωρίς να αναφέρει ότι αυτό δεν είναι η γενική ευρωπαϊκή πρακτική.

 Πράγματι η Δικαιοσύνη στη χώρα μας χρειάζεται στήριξη και αναβάθμιση. Όμως, η επιτάχυνση και η καλύτερη ποιότητα απονομής της δικαιοσύνης επιτυγχάνεται με δικαστές πλήρως καταρτισμένους και με περισσότερους δικαστικούς υπαλλήλους που θα υποστηρίζουν το έργο τους. Επιτυγχάνεται με περισσότερα τεχνολογικά εργαλεία και φυσικά με καλύτερες σύγχρονες κτηριακές και ψηφιακές υποδομές. Και βέβαια, δεν επιτυγχάνεται με προχειρότητες μεταμφιεσμένες σε δήθεν μείζονες μεταρρυθμίσεις, όπως είναι αυτή που συζητούμε σήμερα.